کد خبر: 853565
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقصران حادثه معدن آزادشهر بدون تعارف مجازات می شوند.
مهر: علی ربیعی شامگاه پنج شنبه در مراسم یادبود هشت معدنچی رامیان اظهار کرد: طبق دستور رئیس جمهور مقرر شده با خانواده جانباختگان به صورت مستمر در تماس باشم.

وی افزود: بنده عزادار بودن را از بچگی حس کرده ام و می دانم در آستانه ماه رمضان درد بی پدری و نبودن پدر بر سر سفره سخت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اینگونه جانباختن برای این مردان فداکار خوب نبود و ما با قدرت و برای همیشه در کنار فرزندان این عزیزان هستیم.

وی اضافه کرد: اولین گزارش کمیته حقیقت یاب را مطالعه کردم و بدون تعارف مقصران را مشخص و با آنها برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید گزارش حادثه معدن زمستان یورت منصفانه و با شجاعت تهیه خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: احکام برقراری مستمری عا را با سرعت صادر کردیم و دیه خانواده هایی که بحث انحصار وراثت آن ها انجام شده باشد، پرداخت می کنیم.

تصمیم پلاسکو را به زمستان یورت تعمیم می دهیم

وی متذکر شد: هر تصمیمی که در مورد حادثه پلاسکو گرفته شود آنرا برای معدن رمستان یورت آزادشهر تعمیم داده و آثار آنرا به خانواده حادثه دیدگان معدن تسریع می دهیم.

ربیعی متذکر شد: تلاش داریم این معدن را به عنوان نمادی خاص پاس بداریم تا روح انسانیت و فداکاری پاس نگه داشته شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی گذاریم درد و رنج کارگری و کارگران فراموش شود، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان مجددا برای پیگیری امور خانواده معدنچیان به خدمت آن ها خواهم رسید و امورات شان را پیگیری می کنیم.

مشاوران خانم در کنار خانواده های معدنچیان

ربیعی افزود: دستور داده ام به زودی مشاوران خانم در کنار خانواده در گذشتگان حادثه معدن و همسران و فرزندانشان مستقر شوند و تا زمانی که بچه ها به سن قانونی برسند در کنار آن ها باشند.

وی ادامه داد: اصل حکم مستمری معدنچیان یک میلیون و 60 هزار تومان است و اگر حکمی کمتر صادر شده اطلاع بدهند.

وی متذکر شد: کارگران معدنی که بیمه آن ها چیز دیگری اعلام شده حتی در 15 سال گذشته، باید بیمه آنها باطل شده و بیمه معدن برای آنها صادر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در صورتی که طرح های اشتغال استان در سال جدید راه بیفتد اولویت با خانواده های معدنچیان گلستانی خواهد بود.

ربیعی در پایان یادآور شد: پرداخت نشدن مالیات معادن استان، در گلستان را در نخستین جلسه هیئت دولت مطرح می کنیم و این موضوع بررسی شده و نتیجه آن اعلام می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار