کد خبر: 853559
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرحی را که خواستار اعمال تحریم‌های جامع علیه ایران است، تصویب کرد.
جوان آنلاين: کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرحی را که خواستار اعمال تحریم‌های جامع علیه ایران است تصویب کرد.

قانونگذاران آمریکا در واقع طرح‌هایی را برای تحریم ایران به‌بهانه‌های غیرهسته‌ای تصویب کردند.

اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا امروز با 18 رأی موافق «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را به تصویب رساندند.

پیشتر، منابعی در کاخ سفید پنجشنبه به پایگاه خبری «ویکلی‌استاندارد» گفته‌ بودند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آماده برداشتن گام‌هایی مهم برای تحریم ایران به‌بهانه فعالیت‌های منطقه‌ای و مسائل حقوق بشر است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز روز چهارشنبه در نشستی در مجلس سنا تصریح کرد که این کشور از تمامی اختیاراتش برای وضع تحریم‌های اضافی علیه ایران، سوریه و کره شمالی استفاده خواهد کرد.

علاوه بر مقام‌های دولت آمریکا، اعضای ارشد کنگره آمریکا نیز ضمن استقبال از رویکردهای ضدایرانی ترامپ از برنامه‌های خود برای ادامه این روند خبر داده‌اند. 

«اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه از تمایل دولت ترامپ برای دنبال کردن رویکردی جدید در قبال ایران استقبال کرده است.

وی گفت: «اقدام دولت ترامپ برای انجام دادن کاری که اوباما انجام نداد ــ یعنی اعمال فشار بر ایران بابت برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر ــ صحیح است».

رویس همچنین گفت که قصد دارد با معرفی یک طرح تحریمی افراد دخیل در توسعه برنامه موشکی ایران را هدف تحریم قرار داده و رویکرد دولت ترامپ را دنبال کند.

وی گفت: «کمیته‌ای که من ریاست آن را به‌عهده دارم به‌زودی طرحی را پیش خواهد برد که به مقام‌های کاخ سفید اجازه می‌دهد دسترسی افراد دخیل در برنامه موشکی به نظام مالی را ببندند».

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: «با خط گرفتن از دولت، کمیته روابط خارجی مجلس سنا آماده است به‌زودی در خصوص طرحی که خواستار پاسخگو کردن ایران است، اقدام کند».

پیش‌نویس این طرح که توسط سناتور کورکر و 13 سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه ماه گذشته تهیه شده بود خواستار تحریم ایران به‌بهانه‌های موشکی، حقوق بشر و تروریسم است. سناتورهای آمریکایی دو هفته پیش اعلام کردند رأی‌گیری درباره این طرح را به پس از انتخابات ایران موکول کرده‌اند.

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا شب گذشته در حساب کاربری‌اش در توئیتر از قانونگذاران آمریکایی خواست این طرح تحریمی را به‌دلیل اثرات مخربش بر اجرای برجام پیش نبرند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
از عواقب روی کار آمدن سازشکاران ترسو و آلوده که ن ارزشی به عرق ملی و منافع ملی دارد ونه ارزشی دینی و انسانی ....اگه غیر این آمریکا انجام میداند جای تعجب داشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار