کد خبر: 853555
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:
در این کتاب اطلاعات شهدا شامل اسم و فامیل، نام پدر، شغل، مجرد یا متأهل بودن شهید، تعداد فرزندان شهید، مسئولیت در دفاع مقدس و محل شهادت نوشته شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در مراسم رونمایی از کتاب‌های حوزه‌ ایثار و شهادت و همچنین فیلم مستند خاطره‌نگاری والدین شهدا، پیرامون سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: روز سوم خرداد روز مقاومت و شادی بزرگ برای سربازان جمهوری اسلامی ایران بود که با مقاومت اسلام در مقابل کفر به نتیجه خوبی برای ما رسید.

داریوش وکیلی افزود: جمله به‌یادماندنی امام خمینی(ره) درباره آزادسازی خرمشهر همیشه در ذهن مردم وجود دارد. عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بوده که با ایثار و از خود گذشتگی همراه بوده است. امیدواریم با خدمت در راه شهدا بتوانیم ذره‌ای از رشادت‌های آنها را جبران کنیم.

وی با اشاره به کتاب‌های نوشته‌شده و خاطرات شفاهی که از سوی بنیاد شهید تدوین شده است، گفت: کتاب‌های نوشته به‌دست ناشرانی است که با علاقه‌ بسیار زیادی و همچنین با همت انقلابی خود به نوشتن این کتاب‌ها پرداخته‌اند. خاطرات شفاهی که با حضور والدین معظم شهدا تدوین شده بسیار ناب و کم‌نظیر است. این خاطرات تاریخ انقلاب اسلامی ایران را شامل می‌شوند.

وکیلی با اشاره به تألیف کتاب فرهنگ اعلام شهدا، افزود: کتاب فرهنگ اعلام نیز با 15 سال تلاش مستمر از سوی دوستان ناشر سرانجام به پایان رسید. در این کتاب اطلاعات شهدا شامل اسم و فامیل، نام پدر، شغل، مجرد یا متأهل بودن شهید، تعداد فرزندان شهید، مسئولیت در دفاع مقدس و محل شهادت نوشته شده است. این کتاب 3 جلد داشته که تا پایان سال نیز جلد سوم به چاپ می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس از فرهنگ عاشورایی راهنمایی گرفته بود، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس و شهدای ما با نام و راه امام حسین(ع) همراه بوده است. اهمیت گسترش راه و اندیشه شهدا نیز به‌دلیل گره‌ خوردن آن با نام امام حسین(ع) بوده است.

وی افزود: باید همه مسئولان کشور بدانند در صورتی کشورمان رشد می‌کند که جوانان ما مانند جوانان دهه 50 و 60 باشند. اهمیت آموزش و آشنایی نسل آینده با شهدای دفاع مقدس بر هیچ فردی پوشیده نیست. وصیت‌نامه‌های شهدا را به‌صورت کتاب‌های دیجیتال در آورده‌ایم و نسخه‌های اصلی آن نیز در موزه اسناد ملی در تهران قرار دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار