کد خبر: 853527
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
شهردار کرج تاکید کرد
شهردار کرج اقدامات حوزه فضای سبز شهرداری کرج را در تاریخ مدیریت شهری ایران کوچک بی نظیر بیان کرد.

علی ترکاشوند با بیا ن اینکه طی سال های اخیر مدیریت شهری کرج اقدامات گسترده و مطلوبی را در راستای حفظ، افزایش و ارتقاء فضای سبز شهری در این کلانشهر به انجام رسانده است گفت: تبدیل شدن باغ سیب مهرشهر به میراث ملی، پروژه بزرگ جنگلکاری باغستان، برگزاری باشکوه جشنواره باغ لاله و... از جمله آن می باشد و فعالیت های صورت گرفته این مجموعه در حوزه فضای سبز در تاریخ مدیریت شهری ایران کوچک بی نظیر بوده است.

 وی با اشاره  به  رشد گسترده شهرها که معضلاتی از جمله آلودگی های صوتی، هوایی و فشارهای روانی را در میان ازدحام ساختمان های سنگی، ترافیک و تردد انواع وسایل حمل و نقل به وجود آورده است اظهار داشت: لزوم توجه به آسایش روحی مردم از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه ویژه شود و از جمله فاکتورهایی که می توان به وسیله آن آسایش و رفاه شهروندان را تامین کرد ایجاد فضاهای سبز شهری است.

ترکاشوند ادامه داد:  مفهوم شهرها بدون فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست و پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی های معضلات زیست محیطی موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب ناپذیر کرده است؛ شهرها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند باید توجه ویژه ای به فضای سبز داشته باشند و به ارتباط مستقیم مردم با فضای سبز می بایست بیش از پیش اهمیت داد.

این مسئول همچنین  بیان داشت: اهمیت تفریحی، بهداشتی، ارتباطی، آموزشی و... از جمله کارکردهای فضای سبز در شهرها به حساب می آید؛ انسان، در هر شرایطی روزانه به چند ساعت فضای آرام نیاز دارد که فضای سبز می تواند این مهم را محقق کند. و از مهمترین اثرهای فضای سبز در شهرها، کارکرد زیست محیطی آن است که با آثار سوء گسترش صنعت و کاربرد نادرست تکنولوژی مقابله کرده و سبب افزایش کیفیت زیستی شهرها می شود.

شهردار کرج خاطر نشان کرد: امروزه بر نقش حساس و تعیین کننده طراحی و برنامه ریزی شهری در جهت حفظ ارتباط و محیط های شهری با فضای سبز و طبیعت تاکید می شود که تعدیل دما، تلطیف هوا و زیبا آفرینی را برای شهرها به ارمغان می آورد؛ از سوی دیگرعرصه های سبزشهری دارای بازدهی اجتماعی هستند وفرصتی را برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح مردم به وجود می آورد. 

ترکاشوند در پایان یادآور شد: سلامت شهروندان، پایداری شهری، بازدهی روانی اجتماعی و اکولوژیکی فضاهای سبز شهری یکی از آثار طراحی و برنامه ریزی مناسب شهری می باشد که باید تمام تلاش مسئولان و دست اندرکاران امور شهری برای برآورد آن باشد؛ به ویژه در طراحی و برنامه ریزی برای احداث شهرهای جدید باید این کاربری باتوجه به نیاز های هریک از شهروندان طراحی و مکان یابی گردد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار