کد خبر: 853512
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
شهردار اصفهان :
پیمان نامه برگزاری جشنواره کودک ونوجوان در اصفهان رسمی شده است و امیدواریم این پیمان نامه دائمی شودو امسال اصفهان شاهد سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به گونه ای متفاوت است.

شهردار اصفهان در برگزاری رونمایی از پوستر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اظهارداشت : اصفهانی ها دو واژه را هیچ وقت فراموش نمی کنند، یکی رودخانه زاینده رود که همواره با روح و روان و وجود مردم این شهر پیوند خورده است و دیگری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان که فرهنگ شهر،سال ها با آن عجین بوده است.

مهدی جمالی نژاد ضمن ابراز خرسندی از این رویداد بیاد ماندنی ابراز نمود: بسیاری از همشهریان نگران بوند که جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار نشود ولی با تلاش هایی که روابط عمومی شهرداری وسایر همکاران انجام داد ندموفق شدند سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان رابه شهر اصفهان بازگشت دهند.

وی اضافه کرد: امسال جشنواره متفاوتی را شاهد خواهیم بود چراکه تدابیر بسیار خوبی واثرگزاری رابه همین منظور اندیشیده شده است .

جمالی نژاد تصریح کرد : چون سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با ایام عزاداریامام حسین (ع)همزمان شده بود مجبور به جابه جایی زمان برگزاری جشنواره شدیم و امسال در تیرماه بهتر می توان هم فضای بهتری و هم تمهیداتی را در اختیار هنرمندان گذاشت و برای اجرای جشنواره فراهم می شود.

وی افزود: امیدوارم استقبال بسیار خوبی هم از طرف جوانان، نوجوانان و به خصوص کودکان شود تا جشنواره ای شاد و پرنشاط داشته باشیم.

این مقام مسئول شهری تاکید کرد: همه همکاران بنده در تهران و اصفهان، بنیاد فارابی و شهرداری اصفهان در تلاش هستند تا گونه جدیدی از جشنواره را شاهد باشیم.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: اعتبار دیده شده برای سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان دو میلیارد تومان در بودجه شهرداری اصفهان است و امیدواریم با حداقل نهاده حداکثر آورده را داشته باشی

علی قاسم زاده نیز در آئین رونمایی از پوستر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در که درکتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد اظهار داشت: آرزوی همه مردم اصفهان جاری شدن دائمی آب در رودخانه زاینده رود و همچنین دائمی شدن برگزاری جشنواره کودک در اصفهان بوده است، البته باید توجه داشته باشیم که پیمان نامه این جشنواره در اصفهان رسمی شده است و امیدواریم این پیمان نامه دائمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ و هنر فراتر از سیاست دیده شود، ابراز داشت: از این رو مسئولان باید در این خصوص دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان سر آمد برگزاری جشنواره های کشور است گفت :برگزاری جشنواره ای متفاوت درخواست همه مردم اصفهان است و اصفهان شهر خلاقی است و باید برنامه ریزان جشنواره به این مهم توجه کنند.

در این مراسم علیرضاداد رضاداد دبیر سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در گذشت هنرمند محبوب کشورمان سرکار خانم دنیا فنی‌زاده را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه فعالان عرصه سینمای کودک و نوجوان تسلیت گفت و بیان نمود : بانو دنیا فنی‌زاده، از خاطره‌سازان دوران کودکی و نوجوانی فرزندان این سرزمین به شمار می‌رفت و نزدیک به سه دهه در تولید آثار ارزشمندی برای کودکان و نوجوانان مشارکت فعال داشت و با هنرمندی خود دنیایی از نقش‌های به یاد ماندنی به یادگار گذاشت ،گرچه روح بلند او از درد و رنج جسمانی آسوده گشت اما برای هنرمندان و علاقمندان به سینمای کودک و نوجوان آه و افسوس فراوان به جای می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت تشکیل منظم جلسات شورای عالی به آقای دکتر قاسم زاده عضو شورا و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان واگذار شد تا اجرای جشنواره حداقل ماهی یکبار جلسه تشکیل بشود

رضاداد در پاسخ به اینکه چرا اوایل خرداد ماه برای برگزاری جشنواره‌ی کودک اصفهان درنظر گرفته شده است، گفت: ما چند گزینه داشتیم یکی گزینه آذرماه تا اسفند بود که این گزینه بدلیل فصل سرما و عدم تناسب با حضور کودکان و نوجوانان برای فعالیتها و آئین‌های میدانی متناسب با علاقه و نیاز آنها گزینه مناسبی تشخیص داده نشد.

وی ادامه داد: گزینه بعد هم اردیبهشت بود که علاوه بر اینکه در اردیبهشت جشنواره بین المللی فجر هست، به زمان امتحانات دانش‌آموزان هم نزدیک می‌شود و ماه رمضان هم به مرور جلوتر میاد و ما در ۵ سال آتی باید هر سال زمان رو جابجا کنیم. لذا با بررسی‌هایی که انجام شد، هفته آخر خرداد برای ۵ سال آتی بهترین زمان تشخیص داده شد و در نهایت این زمان جمع‌بندی شد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم کودک درباره‌ی آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای تفکیک یا عدم تفکیک جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان گفت:
در توافق‌نامه فیمابین شهرداری اصفهان و سازمان سینمائی و بنیاد فارابی پیش بینی شده که درباره این موضوع در پایان دوره سی‌ام جمع‌بندی بشود چون این پیشنهاد برخاسته از یک تحلیل تخصصی و روانشناسانه است و البته ملاحظات متعددی هم دارد که درباره آن خیلی هم صحبت شده، لذا چون جشنواره نوجوان یکبار بصورت مستقل برگزار شده و امسال در دهه فجر این بخش بصورت مرور برگزار می‌شود و کودک بصورت رقابتی برگزار خواهد شد، همین شورا هردو شیوه را بررسی خواهد کرد و جمع‌بندی آنها را برای مسیر چهار سال بعد ارائه می‌کند.

در ادامه کارگردان، بازیگر و عروسک گردان سینمای کشور اظهار نمود: امیدوارم ازین پس نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اصفهان پیوند خورده تا بتوانیم همه ساله با پرواز پروانه های جشنواره در این شهر زیبا و تاریخی حضور داشته باشیم.

مرضیه برومند ضمن ابراز خرسندی وشعف از این واقعه شیرین وفرهنگی اذعان داشت فرقی نمی کند رئیس شورای شهر و شهردار چه کسانی باشند مهم این است که این لطافت وظرافت دنیای کودکی را به منصه ظهور و بروز در جامعه ایران گسترش دهیم و دنیای صمیمیت ویکرنگی کودکان ونوجوانان رادر اذهان ثبت کنیم تااین پاکی کودکان ومودت مهربانه رادر اعماق وجود افراد جامعه حک نمائیم.

وی گفت: عالم کودکی عالم صفا، صمیمیت و راستگویی است و در صورتی که احساس و روح کودکی بر جهان حاکم شود به طور حتم شاهد دنیای زیباتری هستیم.

وی بااشاره به روح لطیف کودکان تاکید کرد : کوک ونوجوان این سرزمین سرمایه های گرانسنگی هستند وبایددر حوزه های مختلف سرمایه گذاری بیشتری روی کودکان انجام دهیم چرا که کودکان نیاز به آگاهی، نشاط و آموزش با لحن صحیح در برخورد های روزانه وعامیانه دارند واثر گذاری آن به معنای واقعی مستلزم گفتار به زبان خود کودکان است .

برومند ادامه داد: در سال های گذشته به ویژه در سال های سخت جنگ به دلیل وجود ترس و وحشتی که بر همه جا حاکم بود هنرمندان با ایمان بیشتر و نیت پاکتری کار می کردند و امیدوارم فرهنگ کار همان سال ها بار دیگر بر سینمای ایران حاکم شود.

وی اضافه کرد: تمام بچه های دهه شصت که از کارهای من خاطره دارند به من می گویند ما وحشت و اضطراب جنگ را با دیدن برنامه های ساخت همان سال ها مانند خونه مادربزرگه فراموش می کردیم و اینکه می بینم کودکان آن سال ها با کارهای من خاطره دارند به این موضوع افتخار می کنم.

این کارگردان مطرح سینمای کودک کشور با تشکر از مدیریت شهری اصفهان بابت فراهم کردن مقدمات سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، ادامه داد: اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان به این اتفاق کمک کردند و امیدوارم در حوزه فرهنگ تصمیم گیری ها سریعتر و منطقی تر گرفته شود تا شهری که قدمت برگزاری این جشنواره را دارد دیگر دچار اینگونه وقفه ها در برپایی این جشنواره نشود.

وی افزود: امیدوارم ازین پس نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اصفهان پیوند بخورده تا بتوانیم همه ساله با پرواز پروانه های جشنواره در این شهر زیبا و تاریخی حضور داشته باشیم.

کارگردان، بازیگر و عروسک گردان سینمای کشور با بیان اینکه اصفهان ظرفیت برگزاری این جشنواره را دارد، گفت: اصفهان به دلیل دارا بودن هتل های مناسب، رستوران ها و سالن های نمایش خوب قابلیت برگزاری جشنواره را به نحو بسیار مطلوب دارد.

در پایان این مراسم نیز پوستر سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان با حضور مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

شایان دکراست شهر تاریخی اصفهان از9 لغایت 15 تیرماه میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهد بود .Bottom of Form


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار