کد خبر: 853511
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
معاون عمرانی استاندار اصفهان:
با افزایش تعداد گردشگران، ظرفیت‌های جذب گردشگر در استان اصفهان بهبود یافته و هم‌اکنون، 50 هتل در حال ساخت است و 100 پروژه بوم‌ گردی نیز در سایر شهرستان‌ها وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار در همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور ضمن تبریک حماسه سوم خرداد به تشریح فعالیت‌های دولت در استان اصفهان پرداخت و گفت: شروع فعالیت دولت یازدهم در اصفهان، همراه شد با مطالعات آمایش سرزمین و در همان ابتدا این سند تدوین شد.

محمدعلی طرفه با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران گفت: با همت مدیریت راه و استانداری، تأمین‌مالی این پروژه قطعی و با باز کردن اعتبارات اسنادی، نخستین پرداخت به پیمانکار انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند، علم، فناوری و گردشگری در صدر اولویت‌های استان قرار گرفتند و پس‌ از آن، به ظرفیت‌های هنر و صنعت پرداخته شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تأکید کرد: در این دوره چهار ساله، اقدامات زیادی در حوزه گردشگری صورت گرفته و در دو ماه ابتدای امسال، 3 برابر سال 92، گردشگر خارجی از استان اصفهان دیدن کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هم ‌راستا با افزایش تعداد گردشگران، ظرفیت‌های جذب گردشگر نیز بهبود یافته و هم‌اکنون، 50 هتل در حال ساخت در استان اصفهان فعال هستند و 100 پروژه بوم‌گردی نیز در سایر شهرستان‌ها وجود دارد؛ قسمت عمده سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی تأمین‌شده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان به رویکرد محیط زیستی مدیریت استان پرداخت و افزود : در این رابطه تعداد روزهای سالم اصفهان در سال 95 نسبت به سال 92، 3.5 برابر شده است و تعداد روزهای پاک از یک روز به 7 روز افزایش یافته است.

طرفه راه‌های به کار گرفته در کاهش آلودگی استان را، تغییر در نوع سوخت نیروگاه‌ها، تغییر مکانیسم‌های حمل‌ونقل و کنترل آلودگی صنایع عنوان کرد و یادآور شد: استان اصفهان در کل کشور، در بحث کنترل آلودگی پیشرو است و در نظر داریم روزهای سالم از 275 روز به 365 روز ارتقا یابد.

وی بیان کرد: مدیریت پساب دیگر طرح دنبال شده در این مدت بوده که در هفته‌های اخیر، با حضور وزیر نیرو چند طرح در این زمینه افتتاح شد و پساب تصفیه‌خانه‌ها در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان اذعان کرد: هفت سازمان مدیریت پسماند در استان وجود دارد و کلیه 107 شهر و یک‌هزار و 400 روستای استان تحت مدیریت این سازمان‌ها قرار دارند.

طرفه به افتتاح پروژه‌های نیمه‌کاره با کمک بخش خصوصی اشاره کرد و تصریح کرد: مصلای شهر، ورزشگاه نقش‌جهان و مسیر 12 کیلومتری مترو در این مدت به بهره‌برداری رسیده‌اند؛ در سال جاری نیز 10 کیلومتر دیگر از خط یکم مترو آماده تحویل خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران را دیگر پروژه بلاتکلیف در سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: با همت مدیریت راه و استانداری اصفهان، تأمین مالی این پروژه قطعی شد و با باز کردن اعتبارات اسنادی، اولین پرداخت به پیمانکار که قرارگاه خاتم‌الانبیا است انجام شده است.

وی حجم قرارداد این پروژه را 2.7 میلیارد دلار عنوان کرد و اظهار کرد: زیرساخت‌ها در حال تأمین است و برای رساندن سرعت این قطار به 350 کیلومتر بر ساعت، طراحی جدیدی انجام گرفته است.

طرفه نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی جنوب شرق اصفهان را بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور اعلام کرد و افزود: خدمات بسیاری صورت گرفته اما در حوزه انعکاس آن‌ها موفقیت قابل‌توجهی کسب نشده است.

معاون عمرانی استاندار، روابط عمومی را پلی بین مردم و سازمان‌ها قلمداد کرد و گفت: فعالیت صحیح روابط عمومی، زمینه‌ساز اعتماد مردم به عملکرد سازمان‌ها است.

وی، بحث آب را یکی از مباحث موفق در حوزه اعتماد مردمی عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل فضای همدلی و همکاری به وجود آمده در بحث آب، نتایج مناسبی حاصل شد و امیدواریم در سایر بحث‌ها نیز این اتفاق صورت پذیرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار