کد خبر: 853507
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان :
دانش آموزانی که از دیگر کشورها به ایران آمده اند به دلیل عدم دارا بودن زبان فارسی در مدارس ثبت‌نام نمی‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی در مدارس استان اصفهان اظهار داشت: دانش‌آموزان خارجی که سال گذشته در مدارس استان تحصیل کرده اند در سال تحصیلی آینده نیز ثبت‌نام خواهند شد.

مهدی سلیمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۵۰ هزار دانش آموز خارجی در مدارس استان اصفهان ثبت‌نام شده‌اند، اضافه کرد: این دانش آموزان تبعه افغانستان و عراق بوده اند.

وی اضافه کرد: دانش آموزانی که بتازگی از دیگر کشورها به ایران آمده اند به دلیل عدم دارا بودن زبان فارسی در مدارس ثبت‌نام نمی‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری تعد اد دانش آموزان تبعه با توجه به اینکه تعدادی از آنها به سن آموزش رسیده‌اند، افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از این افراد در دست نیست و تا آبان ماه این آمار مشخص خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال جاری هنوز دستورالعملی در خصوص ثبت‌نام و یا عدم ثبت‌نام دانش آموزان تبعه ابلاغ نشده است، افزود: باید توجه داشته باشیم که همه دانش آموزان فاقد مدارک مجاز نیز می توانند در صورت سلامت بهداشتی و دیگر موارد درج شده در آئین نامه در مدارس ثبت نام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۱۷۰ هزار نفر تبعه مجاز وجود دارد، اضافه کرد: آمار دقیقی از تبعه های فاقد مدرک وجود ندارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار