کد خبر: 853501
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا:
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا گفت: اقدام جدي براي نجات درياچه اروميه آغاز شده است؛ بدين منظور تونلي به طول 36 كيلومتر حفر شده و اگر مشكلات مالي وجود نداشته باشد تا 30 ماه آينده به پايان مي‌رسد و حجم مورد نياز آب درياچه اروميه تأمين مي‌شود.
سردار عبداللهي روز گذشته در آيين بهره‌برداري از فاز نخست طرح احيا و توسعه اراضي كشاورزي كه با حضور مقامات لشكري و كشوري در پلدشت برگزار شد، اظهار داشت: اقدام جدي براي نجات درياچه اروميه آغاز شده است، امروز چالش‌هاي آبي بزرگ و كم‌آبي در كشور وجود دارد چرا كه مديريت مناسب مصرف آب وجود ندارد. عظيم‌ترين پروژه آبي كشور به طول يك‌هزار و 460 كيلومتر در استان‌هاي كردستان، ايلام، كرمانشاه و خوزستان آغاز شده و سدهاي سيلوه و زولا به پايان رسيده است.  سردار عبادالله عبداللهي با اشاره به مطالبه مردم در مورد احياي درياچه اروميه اظهار كرد: اين درياچه سال‌ها در حالت غم‌انگيزي قرار داشت و سطح آب درياچه بسيار پايين آمده بود كه به دنبال آن مشكلات زيست محيطي فراواني نيز ايجاد شد.
 
وي افزود: اين مشكل بايد درمان مي‌شد و با تدبيري كه شده بود به‌وسيله تونلي به طول 36 كيلومتر كه در عرض يك سال و نيم كاري بيش از 10 كيلومتر حفاري آن صورت گرفته ‌و با توكل به خدا و پشتيباني سازمان‌هاي مربوط در عرض 24 ماه تا حداكثر 30 ماه كاري اين پروژه به اتمام مي‌رسد.  وي با اشاره به نحوه ايجاد نوار سبز مرزي به وسيله توسعه كشاورزي تصريح كرد: طرح افتتاح 3 هزار پروژه در شمال غرب كشور پروژه بسيار عظيمي است كه شامل 500 هزار هكتار زمين در منطقه است كه بايد به نوار سبز كشاورزي تبديل مي‌شد كه ضمن توسعه كشاورزي اشتغال و امنيت پايدار در مرزها پديد مي‌آورد.
 
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا خاطرنشان كرد: نوارهاي سبز مرزي مي‌تواند امنيت را به ارمغان آورده و از سوي ديگر سبب اشتغال‌زايي براي آحاد مختلف جامعه مي‌شود و موضوع كشاورزي در اين ميان بسيار مورد توجه است چراكه يكي از موضوعات اساسي در پياده‌سازي اصول سياست اقتصاد مقاومتي است.
 
وي تأكيد كرد: يك هزار و 500 هكتار از اراضي‌اي كه در منطقه زير كشت رفته بود، افتتاح شده و به دنبال اين هستيم كه اين طرح را افزايش دهيم چراكه اين طرح استعداد افزايش بيشتري را دارد و با كمي همت مي‌توانيم آب و امكانات لازم را تخصيص بدهيم تا در اختيار مردم منطقه قرار گيرد.
عبداللهي افزود: محروميت‌زدايي يكي از موارد مورد توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است و در انتخابات رياست جمهوري نظر نامزدهاي انتخابات را به خود جلب كرده بود و اين مهم جزو رسالت كاري قرارگاه خاتم الانبيا در منطقه هست.
 
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران يك مجموعه مردمي براي خدمت به مردم است و بر اساس اعتقادات و رسالت محوري در هر زمان و مكان و بر اساس اقتضاي زمان كمك مي‌كند، نقش سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بسيار ارزشمند بوده و امروز قرارگاه خاتم‌الانبيا متولي پروژه‌هاي بزرگ در كشور است و در حوزه ساخت پتروشيمي، پالايشگاه و زيرساخت‌هاي راه فعاليت مي‌كند.
 
عمليات حفاري از شهريور سال 95 تا كنون
گفتني است كه در شهريورماه سال 95 با اهتمام ويژه دولت و قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) براي احياي درياچه اروميه، دومين دستگاه حفاري مكانيزه براي سرعت در احداث تونل انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به اين درياچه با حضور وزير نيرو حفاري خود را آغاز كرد.
بر اساس اين گزارش، احداث تونل انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به درياچه اروميه با هدف احياي اين رودخانه به همت گروه تخصصي قائم قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) از سال 1389 يعني از زمان دولت دهم آغاز شده كه البته به دليل عدم تامين اعتبارات لازم و همچنين سختي كار پيشرفت فيزيكي اين پروژه بر اساس زمان بندي اوليه به پيش نرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار