کد خبر: 853490
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با اشاره به لزوم شكايت به ديوان عدالت در صورت عدم انتشار صورت‌جلسه انتخابات شوراها، گفت: براي رياست جمهوري نيز قاعدتاً بايد اين تجميع كنترل شود.
مهدي چمران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تخلفات گسترده از سوي وزارت كشور در انتخابات و امتناع از ارائه آمار استاني انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: همه اهميت انتخابات به كيفيت آن است، درست است كه روي كميت و تعداد نيز توجه داريم اما جنبه كيفي انتخابات بسيار مهم است؛ حتي بيش از كميت آن داراي ارزش است.
 
چمران با بيان اينكه اگر بخواهيم در بحث انتخابات دچار تخلف يا كم‌كاري شده يا برخي مواقع قصور عمدي يا غيرعمدي اتفاق بيفتد از خاصيت انتخابات كاسته مي‌شود و به انتخابات آسيب جدي مي‌رسد، افزود: ما نبايد اجازه دهيم كيفيت انتخاب و صداقت مردم دچار خدشه شود. عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي بر همين اساس، تصريح كرد: وزارت كشور هم درباره شوراها و هم درباره انتخابات رياست جمهوري پاسخگو باشد، درباره شوراها چه كسي اين سيستم را تضمين كرده است؟ چه كسي آن را بازبيني و تأييد كرده است؟ چه كسي آن را برنامه‌ريزي كرده ما نمي‌دانيم، مجلس هم نمي‌داند و فرماندار هم نمي‌داند، آنها چه نظارتي دارند. 
 
وي خاطرنشان كرد: بايد قطعاً صورت‌جلسه‌اي كه انجام شده بسيار سريع در اختيار ما قرار بگيرد و آنها را تجميع كنيم، براي رياست‌جمهوري نيز قاعدتاً بايد اين تجميع كنترل شود، شايد رأي‌ها زياد تغيير نكند اما كار بايد درست انجام شود و تخلفي صورت نپذيرد.  چمران در پاسخ به اين سؤال كه اگر اين ليست‌ها و صورت‌جلسه در اختيار شما قرار نگيرد چه واكنشي خواهيد داشت، گفت: در آن صورت ما شكايت خواهيم كرد و اگر آن را به ما ندهند به ديوان عدالت و ساير نهادها شكايت خواهيم كرد، درباره شورا مجلس ناظر است و ما قطعاً پيگيري اين مسئله را از مجلس رها نخواهيم كرد. عضو شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي همچنين يادآور شد: شوراي نگهبان با قدرت و توان ايستاده و بايد از قانون حمايت كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار