کد خبر: 853480
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
استقرار 4هزار نيروي امنيتي در سراسر لندن
بحث‌ها درباره اينكه عامـــل عمليات تروريستي منچستر كه بوده و چطور خود را به داخل جمعيت انبوه رسانده، ادامه دارد...
بحث‌ها درباره اينكه عامـــل عمليات تروريستي منچستر كه بوده و چطور خود را به داخل جمعيت انبوه رسانده، ادامه دارد ولي با انتشار گزارش‌هايي درباره اينكه 3هزار تروريست شبيه عامل تروريستي منچستر در سراسر انگليس به سر مي‌برند، اين كشور چهره امنيتي بي‌سابقه‌اي به خود گرفته است. منابع امنيتي انگليس مي‌گويند حدود 4هزار نيروي امنيتي در سراسر لندن مستقر شده‌اند.
 
برخلاف گزارش‌هاي اوليه كه مي‌گفتند عامل عمليات تروريستي روز سه شنبه منچستر به تنهايي عمل كرده، « امبر راد» وزير كشور انگليس روز چهارشنبه اعلام كرد، به نظر مي‌رسد «سلمان عبيدي» عامل حمله تروريستي منچستر به تنهايي عمل نكرده است. امبر رود در گفت وگو با شبكه اسكاي نيوز، گفته كه سلمان عبيدي پيش از ارتكاب اين حمله، فردي شناخته شده براي سرويس‌هاي امنيتي انگليس بوده و به همين دليل او گفته اينكه گروه داعش مسئوليت انفجار منچستر را بر عهده گرفت، امري غيرمنتظره نبوده است. اين در حالي است كه منابع امنيتي انگليس ديروز از دستگيري سه نفر در رابطه با حادثه تروريستي منچستر خبر دادند. همزمان ژرار كلمب وزير كشور فرانسه نيز در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «ب اف ام ت» گفت كه يافته‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي فرانسه و انگليس، «سلمان عبيدي» به ليبي و سوريه سفر كرده است. مطرح شدن اين بحث كه عبيدي قبل از انجام عمليات تروريستي منچستر به ليبي و سوريه سفر كرده، اين فرضيه را تقويت كرده كه تروريست‌هاي حامي داعش پس از يك دوره حضور در خاورميانه، تحت تأثير تحولات اخير، به خصوص شكست‌هاي داعش در اين كشورها، در حال بازگشت به كشورهاي اروپايي هستند.
 
روزنامه ديلي ميل ديروز به نقل از منابع امنيتي انگليسي نوشت كه حدود 850 بريتانيايي طي سال‌هاي گذشته براي مبارزه در كنار گروه تروريستي داعش به سوريه و عراق رفته‌اند اما با آغاز روند سقوط اين گروه تروريستي، افراط‌گراياني كه داراي پاسپورت انگليسي هستند تلاش دارند تا به بريتانيا بازگردند. با وجود اينكه بيش از 100 نفر از اين افراد كشته شده‌اند حدود نيمي از آنها با تجربه و آموزش‌هايي كه در ميدان جنگ براي استفاده از مواد انفجاري ديده‌اند، به خانه بازگشته‌اند. يوروپل به عنوان آژانس اطلاعاتي پليس اتحاديه اروپا معتقد است، به دليل اينكه اين افراد به شدت افراط‌گرا شده و تمايل شديدي به خشونت‌هاي افراطي دارند، مي‌توانند خطر مرگباري براي بسياري محسوب شوند. ارزيابي‌هاي امنيتي اين است كه در حال حاضربيش از 3هزار افراط‌گرا در انگليس به سر مي‌برند كه كار سرويس‌هاي امنيتي را بسيار دشوار كرده‌اند.  تحت چنين شرايطي، پليس انگليس تنها يك روز بعد از عمليات تروريستي منچستر كه 22 كشته و 59 زخمي برجاي گذاشت، در حكمي فوري تمامي جشن‎ها و تجمعات عمومي را در پي انفجار منچستر لغو كرد. پليس همچنين اعلام كرده شمار نيروهاي امنيتي در سراسر شهر لندن به شكل فوري افزايش مي‌دهد.
 
اسكاي نيوز از قول پليس انگليس گزارش كرد كه تمام نقاط حساس در لندن و به خصوص «كاخ باكينگهام» در پوشش نيروهاي امنيتي قرار مي‌گيرند و در حالي كه به گفته امبر رود وزير كشور انگليس، تا كنون 984 نيروي نظامي در لندن مستقر شده‌اند، او تعداد كل نيروهاي امنيتي را كه در لندن مستقر خواهند شد، 3هزار و 800 نفر اعلام كرده است كه اين نيروها به منظور كمك به نيروهاي پليس در لندن مستقر مي‌شوند. اين در حالي است كه رسانه‌ها شمار نيروهاي مستقر شده در لندن را 4 هزار نفر اعلام كرده‌اند. نگراني فقط به انگليس محدود نشده و آنگونه كه امانوئل ماكرون رئيس‌جمهور فرانسه گفته، پاريس هم به دنبال تمديد حالت فوق‌العاده در اين كشور است. ماكرون از دولتش خواست پيش‌نويس طرح تمديد حالت فوق‌العاده به مدت شش ماه را براي ارائه به پارلمان فراهم كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار