کد خبر: 853477
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش
بنا به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در سال تحصيلي آتي براي هدايت تحصيلي بر اساس مباني نظري سند تحول و آيين‌نامه مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش، انتخابي آگاهانه و آزادانه براي دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش در پي ابهامات انتخاب رشته دانش‌آموزان، اطلاعيه­‌اي صادر كرده است. متن اين اطلاعيه بدين شرح است: يکي از سياست‌هاي وزارت آموزش و پرورش سياستگذاري و برنامه‌ريزي براي هدايت تحصيلي دانش‌آموزان متناسب با استعداد، علاقه و با توجه به نياز و امکانات بوده است و از هرگونه اجبار اوليا و دانش‌آموزان براي ورود به هنرستان از يک طرف و راه‌اندازي هنرستان‌هايي ضميمه و کلاس‌هايي بي‌کيفيت در فني و حرفه‌اي و کاردانش از طرف ديگر خودداري شده است و همه دانش‌آموزان بر اساس ملاک و شاخص‌هاي مربوطه، هنرستان را انتخاب کردند.
 
نظام جامع هدايت تحصيلي از طرف معاونت پرورشي در حال تهيه است. در سال تحصيلي گذشته (96- 95) سهم آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و کاردانش (پايه دهم ) 34 درصد بود که منطقي با يک برنامه‌ريزي اصولي با در نظر گرفتن همه زيرساخت‌ها طبق برنامه ششم توسعه بايد تا سال 1400 به رشد 50 درصد برسد.  
 گفتني است سال گذشته انتخاب رشته دانش‌­آموزان متوسطه با عنوان هدايت تحصيلي توأم با اجبار شده بود كه اعتراضات فراواني را در سطح كشور به دنبال داشت. برخي خبرها حكايت از تكرار برنامه‌هاي سال گذشته در اين خصوص دارد كه البته معاونت متوسطه آموزش و پرورش اين تكرار را تأييد نكرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار