کد خبر: 853475
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بيش از دوماه از سال جديد در حالي طي شده است كه تعيين‌تكليف افزايش نرخ كرايه‌ها همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
نویسنده: بيژن تنها
 
بيش از دوماه از سال جديد در حالي طي شده است كه تعيين‌تكليف افزايش نرخ كرايه‌ها همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. در اين خصوص عضو هيئت اسلامي شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از بي‌تفاوتي دولت به اين موضوع اعلام كرد، هنوز وزارت كشور اين مصوبه را تعيين‌تكليف نكرده است، در عين حال عضو كميسيون اجتماعي مجلس معتقد است بايد هر چه سريع‌تر نرخ كرايه تعيين‌تكليف شود و در اين زمينه افزايش نرخ ۷ درصدي عادلانه است.
 
 در حالي كه امسال حقوق كارمندان و كارگران تا 15 درصد افزايش يافته است، هنوز نرخ افزايش كرايه سالانه حمل و نقل عمومي بخصوص تاكسي‌داران به دليل مخالفت دولت همچنان در بلاتكليفي باقي مانده است. در اين زمينه، عضو هيئت اسلامي شوراي اسلامي شهر تهران مي‌گويد: سه ماه از تصويب افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي در شوراها مي‌گذرد ولي هنوز وزارت كشور اين مصوبه را تعيين‌تكليف نكرده است.  ابوالفضل قناعتي در سيصد و هفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران تأكيد كرد: ‌سه ماه از پيشنهاد افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي مي‌گذرد و دولت نيز پاسخ روشني در اين باره نداده است.  وي مي‌افزايد: با توجه به تأخير در تعيين‌تكليف افزايش نرخ كرايه‌ها، بعضي از تاكسي‌ها به صورت خودسرانه نسبت به افزايش كرايه اقدام كرده‌اند كه خلاف قانون است.  قناعتي مي‌گويد: ‌از وزارت كشور درخواست مي‌كنيم كه سريعاً تصويب يا عدم تصويب افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي را اعلام كند. از رانندگان تاكسي نيز تقاضا مي‌شود نسبت به روشن كردن كولر خودروي خود اقدام كنند و در اين خصوص كرايه بيشتري را درخواست نكنند.  قناعتي معتقد است هرگونه افزايش كرايه حمل و نقل عمومي در حال حاضر غيرقانوني است.
  
افزايش نرخ ۷ درصدي عادلانه و منطقي است
 در حقيقت بلاتكليفي افزايش نرخ سالانه كرايه‌ها به نوعی ظلم به جمع تاكسيران و ساير حوزه‌هاي حمل و نقل عمومي است كه در اين شهر شلوغ مشغول جابه‌جايي مسافران هستند و كسي و دستگاهي هواي آنان را ندارد. در اين خصوص عضو كميسيون اجتماعي مجلس با تأكيد بر اينكه كرايه‌هاي حمل ونقل عمومي پايتخت بايد هر چه سريع‌تر تعيين‌تكليف شوند، افزود: افزايش نرخ ۷ درصدي عادلانه و منطقي است.
 
علي كرد‌ با انتقاد از عدم تعيين‌تكليف نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي پايتخت بر ضرورت تعيين تكليف هر چه سريع‌تر اين موضوع از سوي وزارت كشور و شوراي حل اختلاف مي‌گويد: بهتر است در ابتداي هر سال وضعيت كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي تعيين‌تكليف شود تا مردم و رانندگان با سردرگمي مواجه نشوند. نماينده مردم خاش، ميرجاوه، كورين و نصرت‌آباد در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اينكه تعلل در تعيين‌كرايه‌هاي حمل ونقل عمومي، هرج و مرج و بي‌انضباطي در اين حوزه را به دنبال دارد، مي‌گويد: در اين رابطه ممكن است مشكلاتي براي شهروندان، مسافران، بيماران شهرستان‌ها و حتي توريست‌ها به وجود آيد و رانندگان به طور خودسرانه اقدام به افزايش كرايه‌ها كنند. وي در مجلس دهم، با بيان اينكه هر گونه افزايش نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي بايد بر مبناي وضعيت قشر متوسط و ضعيف باشد، مي‌افزايد: افزايش نرخ 7 درصدي عادلانه و منطقي به نظر مي‌رسد و نبايد بيش از اين افزايش يابد.
 
بلاتكليفي افزايش كرايه‌ها در جو انتخابات
به هرحال تاكنون افزايش نرخ كرايه‌ها تحت‌تأثير فضاي انتخابات قرار گرفته است و در اين ميان حقوق فعالان حمل و نقل عمومي ناديده گرفته شده است كه اين موضوع بايد در دولت تدبير و اميد هرچه سريع‌تر به صورت شفاف مورد برسي قرار گيرد تا حقي ناحق نشود، آن هم براي اقشار زحمتكش كه نان خود را از كف معابر پرترافيك كسب مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار