کد خبر: 853454
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
وزير نفت اعلام كرد
وزير نفت با اشاره به قرارداد صادرات گاز ايران به عراق گفت: مشكل اين قرارداد موضوع LC است و تا اين موضوع برطرف نشود نمي‌توان گاز را به عراق صادر كرد.
به گزارش فارس، وزير نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه اوپك كه امروز در وين برگزار مي‌شود، گفت: مهم‌ترين بحث اين جلسه تمديد توافق اوپك است كه در ماه نوامبر صورت گرفت كه به نظر مي‌رسد بين اعضاي اوپك و غيراوپك براي تمديد اين توافق يك اجماع وجود دارد.
وزير نفت با اشاره به اينكه بيشتر بحث‌ها در مورد مهلت و دوره تمديد است، گفت: در اين جلسه مشخص مي‌شود اين توافق براي چه مدتي تمديد خواهد شد.
زنگنه در پاسخ به اين پرسش كه آيا ايران با پيشنهاد خاصي وارد اين اجلاس مي‌شود، گفت: ما مشكلي براي تمديد نداريم و هرچه كه اكثريت بگويند ما نيز موافقت خواهيم كرد. اين مقام مسئول ادامه داد: احتمالاً توافق اوپك براي شش يا 9 ماه تمديد خواهد شد و فعلاً بحثي درمورد كاهش ميزان توليد مطرح نيست.
زنگنه با اشاره به اينكه صحبت‌هاي عربستان نشان مي‌دهد علاقه دارد كه قيمت‌هاي نفت افزايش پيدا كند، گفت: ظاهراً موضع عربستان سعودي نيز در اين اجلاس افزايش قيمت نفت خام در بازار است.
زنگنه در ادامه با اشاره به قراردادهاي جديد صنعت نفت گفت: بخش مهمي از موانع اجراي قراردادها با برگزاري انتخابات در تاريخ 29 ارديبهشت برطرف شد. اين مقام مسئول در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران با اشاره به صادرات گاز ايران به عراق گفت: مشكل صادرات گاز به عراق مسئله‌ LC است كه بايد حل و فصل شود و تا اين مسئله برطرف نشود، نمي‌توان گاز را صادر كرد. وي با ا شاره به صادرات گاز به عمان نيز گفت: اين موضوع در دست پيگيري است و نقشه‌برداري آن به اتمام رسيده و مشاور اين طرح اسناد مناقصه و پيشنهاد خود را تهيه مي‌کند و اعلام خواهد كرد هر چه زودتر اين مناقصه برگزار شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار