کد خبر: 853440
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
شکست 4 بر 2 جوانان ايران به زامبيا در جام جهاني
تيم فوتبال جوانان ايران در رقابت‌هاي جام جهاني در دومين ديدار خود مقابل زامبيا 4 بر 2 شکست خورد.
نویسنده: شيوا نوروزي
 
تيم فوتبال جوانان ايران در رقابت‌هاي جام جهاني در دومين ديدار خود مقابل زامبيا 4 بر 2 شکست خورد. جام جهاني جوانان در کره جنوبي در حال پيگيري است و شاگردان اميرحسين پيرواني روز گذشته در شرايطي نتيجه را به حريف آفريقايي خود واگذار کردند که با دو گل از زامبيا پيش بودند، اما در نهايت با شکست مقابل اين تيم کار صعودشان به روز آخر مسابقات کشيد. به نظر مي‌رسد دو گل رضا شکاري موجب شد جوانان ايراني خيلي زود حريف را دست‌کم بگيرند. سبزپوشان زامبيا با دو برد متوالي صعودشان به دور بعد را قطعي کردند. جوانان کشورمان نيز با سه امتياز روز شنبه رودروي پرتغال قرار مي‌گيرند.
 
افت بدني
سرمربي تيم ملي جوانان افت بدني را عامل شکست تيمش عنوان کرد. اميرحسين پيرواني با اشاره به دريافت چهار گل در کمتر از 15 دقيقه اظهار داشت: «ما بازي را خوب شروع کرديم، اما در نيمه دوم به دليل شرايط بدني بازيکنان نسبت به زامبيا کم آورديم و اين مشکل باعث شد در عرض 13 دقيقه چهار گل دريافت کنيم. ما از نظر بدني کم آورديم و زامبيا توپ و ميدان را در اختيار گرفت و توانست چهار بار دروازه ما را باز کند.» کم‌تجربگي عامل ديگري است که پيرواني آن را در شکست جوانان ايران مؤثر خواند: «مي‌خواهم از عملکرد بازيکنانم ستايش کنم. طبيعي است که بازيکنان ما تجربه چنين بازي‌هايي را نداشته باشند، که زمان کمي براي آماده کردن تيم داشتيم. زماني که مجوز حضور در جام جهاني را به دست آورديم تيم ما از شرايط بدني بسيار خوبي برخوردار بود که مي‌توانستيم در ۲۰- ۳۰ دقيقه پاياني تيم‌هاي حريف را فلج کنيم.»
 
ليگ فرسايشي نکته ديگري بود که سرمربي جوانان به آن اشاره کرد: «ليگ برتر ما به تازگي به پايان رسيده و اکثر بازيکنان از اين ليگ فرسايشي خسته هستند. ما زماني نداشتيم که بازيکنان را به‌طور کامل آماده کنيم. در همين مدت زمان هم بازيکنان با تمام قدرت‌شان ظاهر شدند. طبيعي است که بايد تجربه بيشتري را براي اين بازي‌ها داشته باشند. بارها به بازيکنان گفتم که بازي را بهتر اداره کنند، اما آنها تحت تأثير هيجان بازي نتوانستند اين کار را به خوبي انجام دهند. اين طبيعت فوتبال است. بازيکنانم بسيار شاداب و جوانمردانه بازي کردند. از عملکرد آنها رضايت کامل دارم. قطعاً بايد اين اشتباهات را جبران و خودمان را براي يک بازي خوب مقابل پرتغال آماده کنيم. بسيار اميدوار هستيم که از اين گروه صعود کنيم. ما با اين هدف در رقابت‌ها حاضر شديم.» با اينکه جوانان فرصت صعود زودهنگام به مرحله بعد را از دست داده‌اند، اما اميرحسين پيرواني معتقد است اين تيم همچنان فرصت صعود به دور حذفي را دارد: «بايد با بازيکنان صحبت کنيم و آنها را براي ديدار با تيم پرتغال آماده کنيم. ما هنوز شانس خوبي براي صعود از گروه داريم.»
 
تاکتيک‌هاي تمرين شده
سرمربي زامبيا از اينکه بازيکنانش تيم ايران را شکست داده‌اند، ابراز خوشحالي کرد. قطعي شدن صعود زامبيا به مرحله بعد خيال بنستون چامبشي را راحت کرده تا جايي كه صدرنشيني در گروه C را اصلي‌ترين هدف تيمش خواند: «در نيمه اول بازي را به ايران واگذار کرديم و در آغاز نيمه دوم هم از اين تيم گل خورديم. کارمان براي بازگشت به بازي سخت بود، اما براي اين موضوع تمرين کرده بوديم. توانستيم طبق برنامه‌ها چهار گل به ايران بزنيم و صعودمان را به مرحله بعدي قطعي کرديم و از بازيکنانم تشکر مي‌کنم. در تمرين‌ها روي اين موضوع کار کرده بوديم و زماني که دو گل از حريف خورديم سعي کرديم کارهاي تمريني را انجام دهيم و به بازي بازگرديم و رفته‌رفته بهتر هم شديم. به بازيکنان گفتم شما کار خودتان را انجام داديد. شما بايد تمام تلاش‌تان را براي جبران نتيجه بازي انجام دهيد و آنها هم توانستند برنامه‌ها را اجرا کنند و به گل برسيم. شناخت خوبي از تيم مقابل داشتيم. از همه تيم‌ها شناخت داريم. روي کارهاي تکنيکي و تاکتيکي خودمان برنامه‌ريزي داريم. گل‌هايي که از ايران خورديم کارمان را سخت‌تر کرد و ما توانستيم به بازي برگرديم.»
 
بنستون در خصوص رويارويي با کاستاريکا اظهار داشت: «براي اول شدن در گروه به اين مسابقه‌ها آمديم و به اين فکر نکرده‌ايم که بخواهيم مقابل تيمي ببازيم يا مساوي کنيم. مي‌خواهيم همه تيم‌ها را ببريم و فکر مي‌کنم مي‌توانيم بازي آخر مقابل کاستاريکا را هم ببريم و به عنوان تيم اول صعود کنيم. شايد الان همه آفريقا خوشحال نباشند، به اين خاطر که اتفاقات مختلفي در کشورهاي آفريقايي رخ مي‌دهد، اما الان آمده‌ايم که آفريقا را معرفي کنيم و به همين خاطر لبخند نمي‌زنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار