کد خبر: 853418
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
رﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه «بکش و خوشکلم کن» دیگر ما به ازای بیرونی یافته است عوارض جدی استفاده از دستگاه سولاریوم را تشریح نمود.

ﺭﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اینکه برنزه کردن به یکی از ملاک‌های زیبایی بین افراد جامعه به خصوص بانوان تبدیل شده است گفت: استفاده از دستگاه‌های سولاریوم  یکی از راه‌های برنزه کننده بدن است که علی رغم قیمت‌ها و عوارض جدی مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

جمال تولی ادامه داد: استفاده از سولاریوم به این دلیل وارد ساختن مستقیم اشعه ماورای بنفش به بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست بویژه نوع خطرناک آن معروف به ملانوما حتی برای یکبار هم خطرناک است.

 وی با تاکید بر اینکه عملا برنزه شدن  بی عوارض وجود ندارد عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه «بکش و خوشکلم کن» دیگر ما به ازای بیرونی یافته و ماهیت چنین اقداماتی بصورت علمی زیر سوال است چرا که ایجاد پیری زودرس، آسیب چشمی تحریک و تاول زدن پوست، کاهش سطوح کلاژن و افزایش رنگدانه سازی پوست بعنوان عوارض برنزه شدن با دستگاه سولاریوم همواره در استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، استفاده از دستگاه های سولاریوم را ممنوع اعلام کرده است کما اینکه در اینجا هم بصراحت اعلام می کنیم دستگاههای مذکور، فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین نگهداشت عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری می باشد.

 تولی با اشاره به اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت هم در صورت مشاهده این دستگاه  در مراکز درمانی با آن برخورد می کند عنوان داشت: سازمان بهداشت جهانی به دلیل عوارض ناخوشایند سولاریوم، قوانینی برای کنترل این پدیده تعیین کرده و بصورت جدی درباره برنزه کردن پوست هشدار داده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار