کد خبر: 853415
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
اتحاديه مرغداران با صدور اطلاعيه اعلام كرد: اتحاد مرغداران تنها راه مقابله با قيمت غيرمنصفانه جوجه يك روزه است و مرغداران خود بايد تا ۱۵ روز از خريد جوجه 2 هزار و 500 توماني خودداري كنند.
اتحاديه مرغداران گوشتي كشور با صدور اطلاعيه‌اي خواستار همكاري مرغداران كشور براي مقابله با گرانفروشي جوجه يك روزه و نخريدن اين محصول به مدت 15 روز شد. متن اين اطلاعيه كه با امضاي حسن‌‌‌زاده، رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغداران گوشتي كشور بوده در ذيل مطلب آمده است:  مرغداران عزيز! اتحاديه‌هاي استاني، تعاوني‌هاي شهرستاني، توليدكنندگان گوشت مرغ مستحضريد كه طي پنج ماه گذشته فعاليت توليدي و ارزشمند شما از وضعيت مطلوبي برخوردار نبوده است و به دليل كاهش شديد قيمت گوشت مرغ و نوسانات آن، بسياري از توليدكنندگان زيان ديده‌اند و زير بار هنگفت بدهكاري، ادامه فعاليت براي آنان امكانپذير نيست.
متأسفانه شرايط خاص سياسي قبل از انتخابات رياست جمهوري به گونه‌اي بود كه امكان اعتراض حق‌طلبانه از ما توليدكنندگان را سلب مي‌كرد كه مبادا مورد سوء‌استفاده سياسي قرار گيرد. همانطور كه مي‌دانيد جلسات متعدد با دست‌اندركاران دولتي و انجمن توليدكنندگان جوجه يك روزه براي كاهش قيمت جوجه كه يكي از عوامل اصلي زيان مرغداران طي پنج ماه گذشته بوده است به نتيجه نرسيد و قيمت هر قطعه جوجه يك روزه به ناحق تا 3 هزار و 600 تومان نيز فاكتور شده است. با اين وجود مرغداران در شرايط ناگزير و به اميد جبران ضرر و زيان خود اقدام به جوجه‌ريزي كردند. در واقع براي ادامه توليد خود را در خطر نابودي و زيان هنگفت قرار دادند. حال به آنجا رسيده‌ايم كه هيچ اميدي به سياست تنظيم بازار از سوي نهادهاي مسئول و دولت نداريم و قيمت جوجه يك‌روزه همچنان ميان 2 هزار و 300 تا 2 هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود.
لذا اگر شما مرغداران جوجه يك‌روزه را با همين قيمت‌ها خريداري كنيد با توجه به شرايط فصل و كاهش تقاضا براي خريد گوشت مرغ همچنان با زيان‌هاي هنگفت جوجه مواجه خواهيد بود لذا با اتكا به اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي خود و همدلي و وحدت رويه با انسجام تصميم بگيريد كه جوجه يك روزه را بيش از 1500 تومان خريداري نكنيد. فقط كافي است تا 15 روز از خريد جوجه گران 2 هزار و 500 توماني امتناع كنيد.
 آن دسته از توليدكنندگان جوجه يك روزه كه به سرنوشت مرغداران و صنعت مرغداري فكر نمي‌كنند و بر قيمت كنوني جوجه يك روزه پافشاري دارند در مقابل اين وحدت عمل شما تسليم مي‌شوند و قيمت به شدت كاهش مي‌يابد و ميدان رقابت براي فروش ارزان‌تر جوجه يك‌روزه در ميان مرغ مادري‌ها به وجود مي‌آيد، از جانب اينجانب اين اتمام حجت با مرغداران گوشتي است با اينكه اتحاديه با تلاش‌ها و مساعي شبانه‌روزي و با برگزاري جلسات متعدد با مسئولان و دست‌اندركاران در جست‌وجوي دستيابي به راه‌حلي براي حل اين مشكل است. با اين وجود خود نيز به فكر خود باشيد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار