کد خبر: 853404
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پیش‌بینی افزایش ۲.۵ برابری فطریه در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: امسال در ماه رمضان به ۱۱۸ هزار نفر افطار و غذای گرم داده خواهد شد.
 فارس: محسن ولیئی در نشست خبری به مناسبت ماه رمضان گفت: طرح افطاری و غذای گرم را در این ماه داریم که سال گذشته 91 هزار نفر بر سر سفره اطعام نشستند و امسال به 118 هزار نفر افزایش می‌یابد که یک میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه آن خواهد بود.

وی گفت: همچنین سبد کالا برای افرادی که امکان حضور در این سفره‌های اطعام را ندارند توزیع می‌شود که 15 هزار سبد با رقم یک میلیارد و 600 هزار تومانی توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: امسال 21 هزار حامی در ماه رمضان به مجموعه حامیان افزوده می‌شود و در 22 ایستگاه مترو، برج میلاد، مصلی، امامزاده صالح(ع)، حرم عبدالعظیم حسنی، پارک طبیعت، ارم، امامزاده چیذر، باغ‌ موزه قصر، دانشگاه امام صادق(ع) و پایگاه‌های حامی‌یابی به صورت تمام وقت یا در شب‌های قدر مستقر می‌شوند.

ولیئی گفت: برای جمع‌آوری فطریه و کفارات نیز با یک‌هزار پایگاه بسیج مساجد و یک‌هزار پایگاه امدادی هماهنگی‌های لازم شده، این در حالی است که سال گذشته فطریه پرداختی 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و 600 میلیون تومان کفاره بوده که امسال پیش‌بینی می‌شود رقم فطریه به 2.5 برابر سال قبل افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با برنامه‌های امسال کمیته امداد گفت:‌اعتبار اشتغالزایی 3 برابر شده و پیش‌بینی اعتبار 100 میلیارد تومانی را برای 7 هزار و 800 نفر داریم.

وی با اشاره به اینکه میانگین وام پرداختی اشتغال 30 میلیون تومان است، گفت: 15 میلیون تومان نیز به افرادی می‌دهیم که از مددجویان ما در امر اشتغال بهره بگیرند. در این صورت 15 هزار نفر را در حوزه اشتغال فعال خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به افزایش مستمری مددجویان از ابتدای سال گفت: با احتساب یارانه و مستمری، یک مددجوی امداد 193 هزار تومان، خانوار دو نفره 340 هزار، 3 نفره 465، 4 نفره 601 و 5 نفره 692 هزار و 500 تومان دریافت خواهد کرد. در واقع رقم مستمری 3 برابر رقم مستمری فعلی شده است.

ولیئی گفت:‌در بحث سلامت، نقاهت‌گاهی را برای مددجویانی که به تهران می‌آیند و بیمارند احداث کردیم که 34 هزار و 500 نفر خدمت گرفتند و امسال هم نقاهتگاه دیگری افتتاح شده که از اول تیرماه بیمار پذیرش می‌کند.

وی گفت: قرار است 58 میلیارد تومان اعتبار برای وام‌های قرض‌الحسنه پیش‌بینی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: 3 هزار خیریه رسمی و غیررسمی در استان تهران وجود دارد که برخی مددجویان به چند مرکز مراجعه می‌کنند و قرار است بانک اطلاعات جامعی را ایجاد کنیم تا جلوی موازی‌کاری گرفته شود، چرا که در حال حاضر 36 مرکز نیکوکاری در تهران وجود دارد.

وی در بحث مسکن گفت: 400 واحد مسکن در شهرها با اعتبار 8 میلیارد، 90 واحد روستایی با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیونی در نظر گرفته شده و تعمیرات 17 واحد مسکونی نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مسکن مهر نیز با کمک خیرین مسکن‌ساز تفاهم‌نامه‌ای داشته‌ایم تا در صفادشت اقدام به احداث 200 واحد کنیم.

وی گفت: در بحث اجاره مسکن نیز سال قبل برای 10 هزار و 587 نفر 2 میلیارد و 180 میلیون تومان هزینه کردیم و برای 35 خانوار نیز با همکاری بسیج در پردیس مسکن ایجاد می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: برای 12 هزار و 600 نفر طرح شوق زیارت با اعتبار 3 میلیاردی درنظر گرفته شده و طرح فلاح نیز با کمک مبلغه‌های مذهبی و همکاری حوزه علمیه قم برگزار می‌شود و در مناسبت‌های مذهبی، مددجویان بهره بگیرند.

وی در بحث پرداخت صدقات گفت: 8 میلیارد تومان مردم با تلفن صدقه داده‌اند و 125 هزار دستگاه پوز را فعال کرده‌ایم، 23 هزار صندوق ایمن شده و 20 هزار صندوق صدقه دیگر تا مهرماه ایمن می‌شوند.

ولیئی افزود: همچنین 3 هزار صندوق MDF در برج‌ها، معابر خصوصی، بانک‌ها و بخش خصوصی نصب خواهد شد تا در زیباسازی این اماکن و کاهش سرقت کمک کند.

وی در پایان گفت: 200 صندوق الکترونیکی در ایستگاه مترو نصب شده و 10 درصد صندوق‌ها را از مکان‌های ناایمن جمع‌آوری کرده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار