کد خبر: 853398
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
سالانه شمار زیادی از شهروندان درتهران به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. سهم کربن سیاه یا دوده در این میان تا آن حد است که می تواند عاملی برای مرگ مستقیم یا بیماری‌های سرطان‌زا و خطرناکی شود که جز مرگ نتیجه دیگری ندارند.
ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با اشاره به خواص توت سیاه اظهار کرد: میوه‌های رنگی از ماده‌ی بسیار مفیدی به نام آنتی‌اکسیدان برخوردار هستند که پزشکان و کارشناسان تغذیه این ماده را به عنوان یک ضد سرطان می‌شناسند.
 
وی بیان کرد: آنتی‌اکسیدان موجود در توت سیاه موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد شده و همین مساله سبب پیشگیری از انواع سرطان‌ها در بدن می‌شود.
 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: توت سیاه حاوی ویتامین B بوده و بهترین ماده غذایی برای کاهش فشار خون محسوب می‌شود.  
 
مظهری تأکید کرد: توت سیاه باعث رقیق شدن خون می‌شود، به خصوص در فصل بهار از غلیظ شدن خون جلوگیری می‌کند. به همین خاطر متخصصان تغذیه به افرادی که خونشان رقیق نیست توصیه می‌کنند که در فصل بهار از این ماده مقوی مصرف کنند.
 
وی ادامه داد: توت سیاه به عنوان یک ماده غذایی ریز مقوی به جای قند در کنار چای می‌تواند مفید باشد و این میوه برای مبتلایان به دیابت باعث تنظیم میزان قند خونشان می‌شود.
 
این متخصص تغذیه یادآور شد: توت سیاه باعث ترشح غده انسولین می‌شود و از کار افتادگی کامل لوز‌المعده در افراد به خصوص مبتلایان به دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار