کد خبر: 853395
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تهران از افزایش چهار ساعتی فعالیت مرکز اهدای خون وصال در ماه رمضان خبر داد.
 حسین دزفولی مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تهران گفت: از شنبه ششم خرداد ۱۳۹۶ اهدای خون در مرکز وصال شیرازی در سه نوبت کاری از ۸ صبح تا ۱۲ شب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعت کاری سایر مراکز در ماه رمضان تغییری نکرده، اظهار کرد: ساعت پذیرش داوطلبان اهدای خون در ۹ مرکز پیروزی، صادقیه، آزادی، افسریه، مترو امام خمینی، مترو شهرری، ورامین، شهریار و رباط کریم شنبه تا پنج‌شنبه از ۸ صبح تا سه بعد از ظهر است. همچنین سه مرکز تجریش، خراسان و شهرقدس روزهای زوج و مرکز چیذر روزهای فرد طبق برنامه قبلی از ۸ صبح تا ۳ عصر فعال هستند.

دزفولی تاکید کرد: تمهیدات لازم در استان تهران برای ورود به ماه رمضان با ذخایر مناسب خون پیش بینی شده، اما مردم باید بدانند که عمر فرآورده مهمی به نام پلاکت که از خون‌های اهدایی تهیه می‌شود، تنها سه روز است و امکان ذخیره‌سازی برای این فرآورده وجود ندارد.

وی افزود: سال‌هاست که اهدای خون در شب‌های قدر در بین مردم به فرهنگ تبدیل شده، اما خواهش ما این است که اهدای خون را فقط به شب‌های قدر موکول نکنند تا برای تامین پلاکت هم دچار مشکل نشویم.

مدیر روابط عمومی انتقال خون تهران یادآور شد: طبق استفتائات و فتوای مراجع عظام، اهدای خون روزه را باطل نمی‌کند و روزه‌داران می‌توانند با میل کردن سحری مناسب و نوشیدن مایعات کافی در ساعات اولیه صبح برای اهدای خون مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار