کد خبر: 853369
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
یک متخصص چشم پزشکی با اشاره به افزایش تابش خورشید در روزهای گرم سال، توصیه کرد: افراد در هر سنی در این فصول از عینک آفتابی استفاده کنند.

یک متخصص چشم پزشکی با اشاره به افزایش تابش خورشید در روزهای گرم سال، توصیه کرد: افراد در هر سنی در این فصول از عینک آفتابی استفاده کنند.

دکتر جلیل امیدیان با اشاره به افزایش تابش خورشید در فصول گرم سال، گفت: در نور خورشید اشعه زیانباری به نام ماوراء بنفش وجود دارد که هرچند بخش اعظم آن توسط لایه ازن جذب می‌شود، اما باز هم مقداری از آن به زمین می‌رسد که برای سلامت بدن و به ویژه چشم زیان‌آور است.

امیدیان تصریح کرد: ورود اشعه ماوراءبنفش به چشم باعث آسیب به قسمت‌های داخلی چشم مانند قرنیه و شبکیه می‌شود. ورود این اشعه به چشم باعث پیری شبکیه شده و می‌تواند آسیب‌های غیرقابل برگشتی را به چشم وارد کند.

این متخصص چشم پزشکی افزود: در همین راستا و برای محافظت از چشم‌ها افراد باید در فصول گرم سال و بویژه در ساعاتی که تابش خورشید به اوج خود می‌رسد (10 صبح تا 16 بعدازظهر) از عینک آفتابی استفاده کنند.

وی کشاورزان و کارگران و افرادی که در محیط‌های باز فعالیت دارند را بیش از سایر افراد در معرض خطر دانست و افزود: این افراد باید از عینک آفتابی با جذب اشعه بالا استفاده کرده و حتما از محافظ‌های دیگری مانند کلاه نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر عینک‌های آفتابی جاذب خوب اشعه ماوراءبنفش هستند، گفت: تشخیص میزان جذب این عینک‌ها با دستگاه و توسط اپتومتریست‌ها قابل تشخیص است و عینکی مناسب است که تا 85 درصد جاذب UV باشد.

این متخصص چشم خاطرنشان کرد: لزوما قیمت بالای عینک به معنی اینکه جاذب بهتر اشعه باشد، نیست و بسیاری عینک‌های ارزان قیمت هستند که به خوبی این اشعه را جذب کرده و مانع رسیدن آن به چشم می‌شوند.

امیدیان با بیان اینکه رنگ عینک فاکتور مهمی در انتخاب آن نیست، گفت: هر رنگ عینکی می‌‎تواند جاذب UV باشد، اما ترجیحا رنگ خاکستری توصیه می‌شود، چرا که رنگ اشیاء را تغییر نمی‌دهد.

این متخصص چشم با بیان اینکه می‌توان در هر سنی از عینک استفاده کرد، افزود: کودکانی که در محیط بیرون بازی می‌کنند باید از عینک آفتابی استفاده کنند.

امیدیان عینک‌های قاب بزرگ را بهتر دانست و گفت: همچنین دسته عینک‌ها باید پهن باشد تا از ورود نور خورشید به چشم جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه افراد چشم رنگی رنگدانه‌های کمتری در چشم دارند، گفت: رنگدانه ها مانع آسیب‌های ناشی از نور آفتاب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود این گروه افراد بیش از دیگران به استفاده از عینک آفتابی توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار