کد خبر: 853360
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر ۸۵۰ هزار نفر در انگلیس به اختلال زوال عقل مبتلا هستند و پیش بینی شده که این رقم تا سال ۲۰۵۱ به دو میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر ۸۵۰ هزار نفر در انگلیس به اختلال زوال عقل مبتلا هستند و پیش بینی شده که این رقم تا سال ۲۰۵۱ به دو میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

زوال عقل بیماری پیشرونده مغزی است که بیشتر در افراد مسن مشاهده می‌شود اگرچه به عنوان بخش طبیعی در روند بالا رفتن سن به حساب نمی‌آید. از بین ۸۵۰ هزار بیمار مبتلا به زوال عقل در انگلیس حدود ۴۰ هزار نفر آنان زیر ۶۵ سال سن دارند.

زوال عقل مجموعه‌ای از بیماری‌های مغزی است که آلزایمر شایع‌ترین آن است و تنها به از دست رفتن قدرت حافظه محدود نمی‌شود. در واقع افراد مبتلا به زوال عقل،‌ این اختلال را به شیوه‌های مختلف تجربه می‌کنند. علائم آن از تغییر در نوع رفتار تا وجود مشکل در پردازش مکالمه و عدم توانایی در مدیریت کارهای روزمره متفاوت است.

به گفته متخصصان انگلیسی در حالیکه اطلاعات قابل قبولی در مورد این بیماری همچون چگونگی تاثیرگذاری آن بر سلامت فرد و زندگی شخصی وجود دارد، اما هنوز به وضوح نمی‌دانیم زندگی با این بیماری چگونه است. هر چند باید توجه داشت افراد نباید در صورت ابتلا به بیماری زوال عقل از دیگران متمایز شوند بلکه لازم است به آنان فرصت داده شود تا از زندگی و روابطشان لذت ببرند. همچنین اطرافیان باید یاد بگیرند که به صحبت‌های این بیماران به دقت گوش دهند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، همچنین مهم است افراد مبتلا اطلاعات صحیح در اختیار داشته و بیماری‌شان به موقع تشخیص داده شود. نبود اطلاعات کافی باعث می‌شود افراد مبتلا و اطرافیان آنها احساس آمادگی برای مقابله با بیماری را نداشته باشند. از سوی دیگر آگاهی زیاد هم می‌تواند فرد را نسبت به آینده‌اش نگران کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار