کد خبر: 853346
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
پنج معترض در حمله نیروهای رژیم آل‌خلیفه به هواداران روحانی برجستۀ شیعه در منطقه الدراز به شهادت رسیدند.
جوان آنلاين: وزارت کشور بحرین از کشته شدن پنج معترض در حمله نیروهای آل‌خلیفه به هواداران شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعه در منطقه الدراز خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد در جریان این حمله بیش از 280 معترض نیز بازداشت شده‌اند.

این تظاهرات در اعتراض به محکومیت شیخ قاسم به حبس، از صبح سه‌شنبه آغاز شد و به‌سرعت در دیگر مناطق بحرین گسترش یافت.

نیروهای رژیم بحرین همچنین با حمله به خانۀ شیخ قاسم هر کس را که در خانه بازداشت کردند. هنوز مشخص نیست که آیا شیخ قاسم نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده است یا خیر.

معترضان بحرینی در مناطق مختلف ازجمله  دیر، سار و منطقه المعامیر در اعتراض به تعرض نیروهای امنیتی به خانۀ آیه الله شیخ قاسم سه‌شنبه‌شب به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

بنا بر گزارش سایت خبری جنبش وفاء اسلامی، اهالی مناطق مقابه، ستره، وادیان، مصلی، جد فحص، شهرکان، دمستان و المالکیه و بلاد قدیم نیز برای اعلام همبستگی با کشته‌شدگان و شیخ عیسی قاسم تظاهرات مشابهی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس بحرین شب گذشته نیز به خانه‌های شهروندان حمله کردند و ضمن بازداشت معترضان، خانه‌های آن‌ها را تخریب کردند.

حملات نیروهای امنیتی با مقاومت معترضان مواجه شد که به زخمی شدن دستکم 5 نیروی پلیس منجر شد.

سازمان عفو ​​بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، جمعیت عمل اسلامی بحرین (امل)، جمعیت الوفاق و چندین نهاد حقوق بشری دیگر سرکوب خشونت‌آمیز معترضان بحرینی را به‌شدت محکوم کرده‌اند.

سماح حدید، از مقامات ارشد سازمان عفو ​​بین‌الملل ضمن انتقاد از مصونیت نیروهای امنیتی در بحرین، خواستار تحقیقات مستقل در مورد این حادثه شده است.

حدید همچنین ضمن محکوم کردن استفاده از زور و خشونت علیه معترضان خواستار احترام به «حق اعتراض مسالمت‌آمیز» مردم بحرین شده است.

دادگاه بحرین صبح یکشنبه شیخ عیسی قاسم را به دلیل آنچه «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» خوانده به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار آمریکا) جریمه محکوم کرد.

برخی تحلیلگران با اشاره به حضور نظامی عربستان در بحرین، سرکوب شدید شیعیان این کشور را با سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به ریاض مرتبط دانسته و حتی گفته‌اند که ترامپ دستور این سرکوب را صادر کرده است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
1
مرگ بر آل خلیفه و آل سعود و سکوت مدعیان حقوق بشر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار