کد خبر: 853339
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
سازمان جهادکشاورزی گلستان
مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در مراسم شکر گزاری برداشت کلزا از تولید بالغ بر 42هزار تن دانه کلزا در سال جاری خبر داد

مختارمهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم شکر گزاری کلزا که در مزرعه الزهرا شهرستان دلند برگزار شد گفت: پیش بینی می شود از سطح کشت کلزا در سال جاری که 25 هزار و 712 هکتار است بالغ بر 42 هزار تن دانه  ی کلزا به دست آید.

وی افزود: این مقدار سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش 3 برابری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکیدکرد: با مدیریت بقایای گیاهی و کشت گیاهان ریشه عمیق مانند کلزا و پنبه موجب نفوذ پذیری بیشتر آب در اعماق خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای پایداری تولید کنترل خسارات آفات، بیماری ها و علف های هرز و افزایش تولید در گندم جو نیاز به تناوب محصولات کلزا، حبوبات، پنیه و دانه های روغنی داریدکتر مهاجر اظهار داشت: رعایت اصول فنی شامل استفاده از بذور اصلاح شده، استفاده از ریز دانه کارها، تغذیه گیاهی و کنترل خسارات آفات و بیماریها و علف های هرز می تواند باعث افزایش تولید و در آمد خواهد شد.

ایشان همچنین تاکید کرد: استفاده از کشت نشائی و آبیاری تیپ می تواند موجب کاهش دوره رشد، کاهش مصرف آب و افزایش تولید خواهد شد.

مختار مهاجر در پایان گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم 2 هزار و 783 تومان است و نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است و در 22 مرکز خرید در سطح استان از تولید کنندگان خریداری می شودم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر