کد خبر: 853330
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
در مجموعه وزارت نیرو برنامه ریزی شده تا با بهره برداری از ۴۵۱۹ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در سال ۹۶، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در پایان امسال به ۸۱ هزار مگاوات برسد.
 تسنیم: افزایش ظرفیت تولید برق کشور در سال ۹۶ در بخش‌های مختلف نیروگاههای حرارتی، نیروگاههای برق‌آبی، نیروگاههای تجدیدپذیر و نیروگاههای تولید پراکنده (DG و CHP) برنامه ریزی شده و مقرر است تا پایان سال جاری در مجموع ۴۵۱۹ مگاوات ظرفیت جدید به بخش تولید برق کشور افزوده شود.

از این رقم، در ۲ ماه ابتدایی سال جاری در مجموع ۲۷۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به مدار بهره برداری وارد شده است. هشتم فروردین ماه ۹۶ با بهره برداری از یک واحد ۲۵ مگاواتی در نیروگاه گازی پرنیان، نخستین افزایش ظرفیت تولید برق کشور در سال جاری رقم خورد.

در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه نیز با سنکرون دومین واحد نیروگاه برق‌آبی رودبار لرستان، ۲۲۵ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد.

همچنین در طول ۲ ماه ابتدایی سال، با بهره برداری از واحدهای تولید پراکنده (DG و CHP) در نقاط مختلف کشور، در مجموع ۲۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در این بخش، به ظرفیت اسمی تولید برق کشور اضافه شد.

با افزایش ۲۷۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در سال ۹۶، در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۷۶ هزار و ۸۳۲ مگاوات رسیده است.

با کسر ۲۷۰ مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شده در بخش تولید برق کشور از هدفگذاری افزایش ظرفیت تولید برق ۴۵۱۹ مگاواتی، تکمیل و بهره برداری از ۴۲۴۹ مگاوات ظرفیت جدید باقی می‌ماند که از ابتدای خردادماه تا پایان اسفندماه سال جاری باید شاهد تحقق این برنامه باشیم.

جزئیات این افزایش ظرفیت ۴۲۴۹ مگاواتی بدین شرح است:

 
نام نیروگاهنوع واحدشماره واحدظرفیت (مگاوات)
شیروانسیکل ترکیبی1160
شیروانسیکل ترکیبی2160
شیروانسیکل ترکیبی3160
غرب مازندرانگازی1307
تابان (صدوق)سیکل ترکیبی1160
دالاهو (کرمانشاه)گازی1304
گلگهرسیکل ترکیبی1160
سنگانسیکل ترکیبی1160
هریسگازی1304
ماکوگازی1 و 274
شهدای پیروز (بهبهان)سیکل ترکیبی1160
پرندسیکل ترکیبی1160
پرندسیکل ترکیبی2160
پرندسیکل ترکیبی3160
جهرمسیکل ترکیبی1 و 2 و 3480
داریانبرق‌آبی1210
سردشتبرق‌آبی150
تجدیدپذیرتجدیدپذیرـــــــــ690
تولید پراکندهDG , CHPـــــــــ230
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار