کد خبر: 853322
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از نیمه خرداد 96 با قیمت 13 هزار ریال آغاز می‌شود.
محمد باقر منوچهری با اشاره به اینکه در سال های گذشته خرید گندم از اوایل خرداد انجام می‌شد، افزود: به دلیل سرمای هوا در سال زراعی 95-96 خرید تضمینی گندم با پنج روز تاخیر آغاز می‌شود.
وی با اشاره به این که پیش بینی می شود خرید گندم سال زراعی 95-96 به 110 هزار تن برسد، خاطرنشان کرد: خرید گندم در سال زراعی 94-95 به 100 هزار تن رسید که نسبت به گذشته افزایش داشت و بخشی از آن به صورت خودمصرفی از سوی کشاورزان مصرف شد.
وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم استان سمنان در سال زراعی 95-96 به 29 هزار و 770 هکتار رسید و استان سمنان قابلیت ذخیره سازی 285 هزار تن ذخیره گندم دارد.
منوچهری، به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: 370 تن برنج سفید با قیمت هر کیلوگرم 270 هزار ریال و 176 تن شکر با قیمت هر کیلوگرم 28 هزار و 550 ریال برای مصرف کنندگان در استان سمنان از امروز سه شنبه دوم خرداد عرضه شده است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: فروشگاه های زنجیره ای استان و واحدهای صنفی زیر نظر اصناف برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان هستند.
 دو سیلوی بتنی و فلزی در استان سمنان وجود دارد و بقیه ذخیره گندم در انبارها انجام می شود، در سال گذشته 100 تن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شد و سمنان در تولید گندم، رتبه هشتم کشور به دست آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر