کد خبر: 853314
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
مدیراملاک شهرداری تبریزدر برنامه تبریزیم تاکید کرد:
مدیر املاک شهرداری تبریز، از تلاش برای تحویل اسناد ملکی شهروندان در نقاط مختلف شهر خبر داد.
علیرضا داستان که در برنامه تلویزیونی تبریزیم سخن می گفت، با اشاره به وظایف این اداره اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه اداره املاک شهرداری تبریز، تامین املاک مورد نیاز برای تحقق توسعه شهر است که برای این امر، نیاز است که با صاحبان ملک توافق صورت گیرد.

وی با ذکر تعدادی از این  برنامه ها، تصریح کرد: معابر عمومی، پارک ها، میادین، ایستگاه های قطار شهری و مکان های عمومی، برای احداث احتیاج به عرصه دارند که تامین این عرصه ها، به عهده اداره املاک شهرداری است.

مدیراملاک شهرداری تبریز، همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برای اجرای برخی از طرح های عمرانی، نیاز به خرید ملک از صاحبان حقیقی و حقوقی است که انجام این کار نیز بر عهده اداره املاک شهرداری است.

داستان، پاسخگویی به شهروندان مراجعه کننده به این اداره را، یکی دیگر از برنامه های این اداره عنوان کرد و افزود: شهروندانی که برای توافق به این اداره مراجعه می کنند، باید مراجعه حضوری داشته باشند؛ چراکه آگاهی و تصمیم در باره برخی جزییات بر عهده خودشان است.

وی ادامه داد: اما قسمتی دیگر از این اقدامات، در قالب برنامه های الکترونیکی است که  به نام «زیر سیستم املاک» در این اداره اجرا می شود و عمدتا به عنوان حمایت از پروژه های عمرانی، عملی می گردد.

مدیر املاک شهرداری تبریز حفظ و صیانت از املاک شهرداری را نیز، یکی دیگر از وظایف محول شده به این اداره دانست و خاطرنشان کرد: اراضی تحت تملک شهرداری تبریز، بر اساس قانون حدنگار و نقشه های utm، حدود ۳۰ میلیون متر مربع است که بخشی از ان شامل پارک ها و مکان های عمومی است و با استفاده از این زیرسیستم، تمامی این املاک برای دریافت سند به اداره ثبت ارسال شده است.

داستان اضافه کرد: ۷۲ هکتار از اراضی نیز تاکنون موفق به دریافت سند تک برگ شده اند.

مدیراملاک شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع اسناد ثبتی شهروندان پرداخت و گفت: تعدادی از املاک شهرداری، به واسطه قرار داد به شهروندان واگذار شده بود که طبق سیاست های شورای اسلامی شهر و تاکیدات شهردار محترم، این امر نیز توسط اداره املاک پیگیری و در سال ۹۵ و دوماه اول سال جاری، ۲۳۰۰ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد اخذ شده که بیشتر آن ها مربوط به  شهروندان متقاضی است.

داستان ادامه داد: درتداوم این اقدامات، تلاش داریم برای املاک فاز ۲ شهرک نور هم، سند اخذ کرده و به مالکان تحویل دهیم.

وی، ارائه خدمات به مکان عمومی تحت نظارت این اداره را نیز، بخش دیگری از وظایف این اداره توصیف کرد و متذکر شد: نباید از این نکته غافل شد که مکان های عمومی به خدمات مختلف نیاز دارند؛ از این جمله، می توان به مکان هایی اشاره کرد که سرقفلی ان ها مال شهرداری است و اداره املاک نیز، طی این مدت، حدود ۶۰۰ مورد بازسازی را در مکان های عمومی انجام داده و برای استقبال از ۲۰۱۸ آماده کرده است.

مدیر املاک شهرداری تبریز، همچنین از شهروندان به دلیل مشارکت بالای آن ها در بحث تملک و توافق، به ویژه در ایستگاه های مترو تقدیر کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر