کد خبر: 853303
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
فيلمبرداري فيلم مستند «ترور سرچشمه» از توليدات مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي، به تهيه‌کنندگي مجيد رجبي معمار و کارگرداني محمدحسين مهدويان همزمان با سالروز فتح خرمشهر آغاز مي‌شود.
مجيد رجبي‌معمار گفت: بخش‌هايي از تصويربرداري و عکاسي‌هاي اوليه اين فيلم آغاز شده است و به مناسبت سوم خرداد، فاز اصلي فيلمبرداري شروع مي‌شود.
 
تهيه‌کننده مستند «ترور سرچشمه» عنوان کرد: محمدحسين مهدويان به همراه يک گروه تحقيقاتي به صورت روزانه و با جديت مشغول انجام مراحل پژوهشي اين مستند بودند. کار جمع‌آوري اسناد در حال حاضر هم ادامه دارد، اما در اين زمينه مشکلات بسياري وجود دارد و متأسفانه اسناد مستند و حرفه‌اي بايگاني شده‌اي در دسترس نيست.  وي افزود: مستند «ترور سرچشمه» درباره‌ واقعه هفتم تير‌ماه و به شهادت رسيدن جمعي از رهبران حزب جمهوري در سال ۱۳۶۰ است. اين مستند به بررسي اين واقعه‌ تاريخي که به شهادت آيت‌الله سيدمحمد بهشتي و ۷۲ تن از يارانش منجر شد، مي‌پردازد.
 
رجبي‌معمار در پايان گفت: تاکنون فيلم مستندي مشخصاً با اين موضوع ساخته نشده است که به صورت ويژه به واقعه هفتم تير بپردازد. تلاش عوامل توليد مستند «ترور سرچشمه» بر اين است که اين اثر همزمان با سالگرد حادثه هفتم تير آماده نمايش شود و در يازدهمين جشنواره «سينماحقيقت» حضور داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار