کد خبر: 853282
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
ميداني در منطقه5 تهران به نام فرج‌الله سلحشور نامگذاري شد.
در جلسه سيصد و چهل و هفتم شوراي شهر تهران نامگذاري ميداني فاقد نام در منطقه پنج به نام فرج‌الله سلحشور در دستور کار قرار گرفت و مجتبي شاکري، رئيس کميسيون نامگذاري با بيان اينکه فرج‌الله سلحشور کارگردان بي‌رقيبي بود که قابل مقايسه با هيچ‌کس نيست، گفت: مقام معظم رهبري تنها در مورد شهادت آويني پيام تسليتي داده بودند و بعد از آن براي فوت سلحشور پيام دادند که اين مسئله بي‌نظير است و اين ميدان بزرگي نيست که بخواهد انتقاداتي را داشته باشد.
 
محمدمهدي تندگويان، نايب‌رئيس کميسيون معماري و شهرسازي با بيان اينکه ما کارگردان‌هاي ارزشمند ديگري نيز همچون کيارستمي داشته‌ايم که لازم است در صورت نامگذاري ميداني به نام سلحشور نام کارگردانان ديگر نيز بر خيابا‌ن‌هاي شهر گذاشته شود، گفت: يا اين بدعت را نگذاريد يا اينکه بايد نام ديگر کارگردانان و اهالي هنر نيز بر خيابان‌هاي شهر گذاشته شود.
 
به گزارش ايسنا، همچنين احمد دنيامالي، رئيس کميسيون معماري و شهرسازي در مورد پيشنهاد نامگذاري تونل آرش اسفنديار به نام يکي از شهداي مدافع حرم گفت: پيشنهاد مي‌شود اين تونل به نام شهداي عمران و تونل‌ساز گذاشته شود، چراکه اين تونل يکي از سرمايه‌هاي شهر است که داراي پيچيدگي‌هاي خاص است. وي با بيان اينکه بهتر است نام خيابان‌ها و ميادين قديمي را تغيير نداده و تغيير نام براي خيابان‌هاي جديد باشد، گفت: مردم با نام قديم کوچه‌ها و خيابان‌ها آشنا شدند و نبايد اين رويه تغيير کند. نامگذاري تونل آرش اسفنديار به نام يکي از شهداي مدافع حرم مسکوت ماند و نامگذاري ميداني به نام سلحشور با کسب اکثريت آرا به تصويب رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار