کد خبر: 853280
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
دبير کميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات از راه‌اندازي سامانه اينترنتي به منظور استفاده تمامي شهروندان براي دسترسي به اطلاعات خبر داد.
حسين انتظامي با اشاره به ساير اقدامات دولت در راستاي اجراي قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات گفت: اين سامانه، کار خود را به صورت آزمايشي شروع کرده است و به زودي از سوي وزراي محترم ارشاد و ارتباطات، رسماً رونمايي مي‌شود. البته مطابق سياست‌هاي عمومي دولت، همزمان و حتي پيش از ابلاغ آخرين آيين‌نامه اين قانون، جهت‌گيري پرتال‌هاي دستگاه‌ها به سمت انتشار اطلاعات تغيير کرده است، اما پذيرش درخواست «دسترسي به اطلاعات» عملاً پس از اين شروع مي‌شود.
 
او همچنين با اشاره به ماده يک آيين‌نامه‌ اجرايي ماده(۸) قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات توضيح مي‌دهد: هر شخص حقيقي يا حقوقي ايراني مي‌تواند درخواست خود براي دسترسي به اطلاعات را به صورت برخط از طريق درگاه الکترونيک حقيقي با ثبت‌نام در سامانه به آدرس foia. iran. gov. ir و ايجاد حساب کاربري، پيشخوان دولت الکترونيک، پست يا مراجعه‌ حضوري به واحد اطلاع‌رساني مؤسسه‌ درخواست‌شونده، تسليم کند.  انتظامي در همين زمينه توضيح داد: کاربر درخواست خود را از طريق فرم مربوط که به تصويب کميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات رسيده است، تکميل و ارسال مي‌کند. دستگاه‌ها ۱۰ روز مهلت دارند اطلاعات مورد نظر شهروندان را بدهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار