کد خبر: 853277
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس‌جمهور در نشست خبري خود بعد از پايان دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري گفته است: سند 2030 را هيچ كس امضا نكرده و تنها توصيه است!
نویسنده: گندم زمانی 

وي در حالي بر توصيه‌اي بودن اين سند تأكيد كرده است كه اهداف و تعهدات آموزش 2030 همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پايدار هماهنگ شده است و بر خلاف اهداف توسعه هزاره كه جنبه بيانيه داشته است، اهداف توسعه پايدار (سال 2015) متني به شدت تعهدآور است كه رؤساي دولت‌ها را ملزم به اقدام عملي در كشور خويش مي‌كند.
 
علاوه بر موضوع فوق، تأكيد روحاني نسبت به اين مهم كه هيچ‌كس پاي اين سند را امضا نكرده است، در حالي است كه معاون پژوهشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرده است: در زمان امضاي سند 2030 دو نفر از كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي حضور داشته‌اند.
اولاً فارغ از فرار از مسئوليت نمايندگان مجلس كه ماه‌ها است بر طبل اقدام پنهاني دولت دور از چشم نمايندگان مي‌كوبند، بايد گفت اساساً اگر كسي اين سند را امضا نكرده، پس چگونه است كه معاون پژوهشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش مي‌گويد در زمان امضاي سند دو نماينده مجلس حضور داشتند‌؟!
 
ثانياً تصويب نامه هيئت وزيران راجع به سند 2030 به امضاي معاون اول رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري رسيده است و همزمان بر اين امر تأكيد شد كه تصويب نامه فوق براي نهادهاي انقلاب اسلامي ابلاغ شده است، هرچند كه با پيگيري‌هاي اوليه اين مراكز از چنين تصويب نامه‌اي بي‌اطلاع بوده‌اند و در نهايت بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب بود كه دستگاه‌ها و اشخاص به تكاپو افتادند تا ننگ امضا و اجراي اين سند مبتذل را از خود بزدايند.
 
كتب جنسي طراحي شده بر پايه سند 2030 و تدريس آن در بعضي مراكز، اعتراض علما و مردم را در پي داشته است، اما دولت همچنان با فرافكني حاضر نيست تبعات سند 2030 را بپذيرد، سندي كه خود آن را امضا كرده، براي آن همايش پرطمطراق برگزار كرده و اجراي آن را از مراكز زيرمجموعه خود خواسته است و حالا كه اعتراض همگان نسبت به اين سند جنسيتي بالا گرفته است، از زير مسئوليت آن شانه ‌خالي مي‌كند.  بهتر نيست به دور از سياسي‌كاري و جناح‌بندي، دولت، نمايندگان مجلس و ساير نهادهاي مربوطه و مسئول، پاسخي روشن و درست در اين‌باره به مردم بدهند؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار