کد خبر: 853275
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
رئيس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران با ادعاي وقوع تخلفات در انتخابات شوراي پنجم درخواست كرد مانند سال 88 صورتجلسه شمارش آراي تمام صندوق‌ها در سايت فرمانداري منتشر شود.
مجتبي شاكري در تذكر پيش از دستور خود در سيصد و چهل و هفتمين جلسه علني شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه حقوق شهروندي مردم بايد در مورد رفع شبهات درباره انتخابات رعايت شود، گفت: با وجود گزارش‌هاي مستند از تخلفاتي كه صورت گرفته است، فرمانداري به دلايل مختلف از رسيدگي به موضوع طفره مي‌رود.
 
وي افزود: سال 88 كه شبهاتي در مورد صحت انتخابات مطرح شد، تمام صورتجلسات شمارش آراي صندوق‌ها در سايت منتشر شد. اكنون هم پيشنهاد مي‌كنم فرمانداري در مورد انتخابات شوراها همين برنامه را در پيش بگيرد و با توجه به شكايات مطرح شده، 10درصد از صندوق‌ها بازشماري شود.  شاكري خاطرنشان كرد: نه‌تنها ليست خدمت بلكه حتي برخي دوستان اصلاح‌طلب ما باور ندارند كه يك ليست مشخص صدر تا ذيل كرسي‌ها را با اكثريت قاطع از آن خود كند. تنها در يك مورد از تخلفات از 3 هزار و 100 فقره رأي موجود در يك صندوق، همه بدون استثنا به 21نفر ليست اميد رأي دادند.  شاكري با بيان اينكه تخلفات رياست جمهوري هم از جاهاي مختلف گزارش شده كه بايد مورد رسيدگي قرار گيرد، اظهار كرد: امكان ندارد كه مردم فردي مانند مهدي چمران را نشناسند؛ اگر نفس محمد خاتمي تا اين حد كارساز است كه براي يك نفر يك ميليون و 700هزار رأي مي‌آورد، چرا براي جمع كردن جمعيت در همايش انتخاباتي آقاي روحاني چنين نكرد؟ نكته قابل توجه اين است كه حتي برخي از چهره‌هاي شناخته شده اصلاح‌طلب رأي محدود دارند، اما يك عده چهره جديد رأي بالا دارند. با وجود اختلافاتي كه با اصلاح‌طلبان دارم، اما فردي مانند احمد دنيامالي و محسن سرخو را براي تصميم‌سازي در حوزه‌هاي عمران، حمل و نقل و ترافيك مناسب‌تر مي‌دانم تا خانم يا آقايي از ليست اميد كه هيچ رزومه‌اي ندارد. آيا واقعاً خانه كارگر طرفداران كمتري دارد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار