کد خبر: 853273
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بيژن يانچشمه
نویسنده: بيژن يانچشمه
 
حماسه سوم خرداد سال 61 در صفحات تاريخ اين مرز و بوم باقي مانده است. آزادسازي «خونين‌شهر» با ايثار و دلاورمردي رزمندگان اسلام رقم خورد تا دشمن تا دندان مسلح به نيروي ايمان و قواي رزمي رزمندگان اسلام پي ببرد.
اين پيروزي كه با حضور همه اقشار از گروه‌هاي ‌مختلف صورت گرفت، سبب شد تا جهانيان به حقانيت ايران در دفاع از كيان خود پي ببرند.
 
دفاع از خرمشهر و آزادسازي آن در اصل جنگ ايران با تمام دشمنان اسلام بود.
رزمندگان اسلام كه از هر قشر و گروهي بودند، در سوم خردادماه سال 61 با تمام توان رزمي خود توانستند پاسخ ماندگاري با خون سرخشان به دشمنان بدهند، پاسخي كه جهان را در حيرت فرو برد.
 
گذر زمان خونين‌شهر و دلاورمردي‌هاي رزمندگان را به دست فراموشي نسپرده، اما دولت‌ها آمدند و رفتند و طي 35 سال پس از جنگ تحميلي، خرمشهر كه در مجاورت آب‌هاي آزاد قرار دارد، همچنان زخم جنگ را بر تن رنجور خود دارد، هر چند اين زخم‌ها نشان دلاور‌مردي‌هاي  مردم و ساكنان اين شهر دارد، اما  انصاف نيست كه خرمشهر همچنان فقط در ايام سالگرد  آزادسازي شهري خود مورد توجه مسئولان كشور قرار گيرد.
 
زنان و كودكان و مردان غيور خرمشهر حالا ميراث‌دار همان رشادت هستند، اما كالبد شهر در لايه‌هاي مختلف از نديده شدن و عبور دولت از خرمشهر رنج برده است.
اين انتظار بجاست كه ساكنان اين شهر آزاد شده خواستار آبادي و سازندگي شهر خود باشند.
اينكه چرا تاكنون به اين شهر توجه ويژه‌اي صورت نگرفته است، جاي تعجب و تأمل بسياري دارد.
اين شهر كه نماد آزادسازي و پيروزي در هشت سال دفاع مقدس است، بايد به شهري تبديل شود كه از ظرفيت‌هاي بالا و پتانسيل‌هاي موجود در آن و شهرهاي اطراف آن به بهترين شكل ممكن استفاده شود.
 
هر چند خاطرات، تمام دوره جنگ در اين شهر جنگ‌زده جاري است، اما بايد روح جديد به كالبد و بخش‌هاي اشتغال‌زايي اين شهر دميده شود تا خرمشهر با توجه به موقعيت جغرافيايي بتواند مشكلات و مسائل خود را برطرف كند.
اين شهر كه نماد پيروزي در جنگ است، نيازمند توجه ويژه‌اي از سوي دولت در بخش‌هاي مختلف آن است. دولت بايد در زيرساخت‌ها و بخش‌هاي فعال اين شهر سرمايه‌گذاري كند تا اين شهر شكوفا شود.
 
امروز سوم خرداد سال 96 است، 35 سال از آزادسازي اين شهر مي‌گذرد. گذر زمان نبايد غبار فراموشي را به اين شهر بنشاند. بايد از اين شهر غبارروبي كرد تا شهر جان دوباره بگيرد و خاطرات و برخي آثار اين شهر بايد براي ميراث معنوي آيندگان حفظ شود تا فراموش نكنيم كه چه خون‌هايي در اين شهر به زمين ريخته شده است تا خونين شهر دوباره خرمشهر شود؛ پس  تلاش شود تا خرمشهر، خرمشهر شود، آنطور كه لياقت مردمان اين خطه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار