کد خبر: 853269
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
آيا بانك رفاه و بانك سرمايه واگذار مي‌شوند
گويا رئيس كل بانك مركزي به خوبي از بازده دارايي‌هاي سازمان تأمين اجتماعي به ويژه شستا (صدها شركت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي) و همچنين صندوق ذخيره فرهنگيان مطلع است...
گويا رئيس كل بانك مركزي به خوبي از بازده دارايي‌هاي سازمان تأمين اجتماعي به ويژه شستا (صدها شركت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي) و همچنين صندوق ذخيره فرهنگيان مطلع است چرا كه وي به رغم اعتقاد و اصرار مديران دو مجموعه فوق جهت شركت‌داري و سهامداري، براين باور است كه آنها بايد تكليف سهام خود در بانك‌هاي رفاه و سرمايه را هر چه زودتر مشخص كنند.
به گزارش «جوان»، وضعيت دارايي دولت و ميزان بازدهي اين دارايي‌ها با گذشت چهار دهه هنوز مشخص نيست، حال تصور كنيد در تأمين اجتماعي و صندوق‌هاي بازنشستگي و صندوق ذخيره فرهنگيان و... كه همانند سهام عدالت مالكيتش براي غير است و مديريتش در اختيار دولتي‌ها و افراد بانفوذ، چه مي‌گذرد؟
 
ولي‌الله سيف رئيس كل بانك مركزي به عنوان متولي بخش پولي و بانكي كشور از ملزم شدن تأمين اجتماعي و صندوق فرهنگيان به فروش سهام بانك رفاه و بانك سرمايه خبر داده و اعلام داشته است كه سازمان تأمين اجتماعي و صندوق ذخيره فرهنگيان دو نهاد دولتي هستند كه من سهامداري آنها را تأييد نمي‌كنم و بايد سهام خود را واگذار كنند. سيف گفت: در حال پيگيري هستيم و با سختگيري اين موضوع را دنبال مي‌كنيم، البته آنها به ما متعهد شده‌اند در نخستين فرصت وضعيت سهام را روشن كنند.وقتي علي طيب‌نيا وزير اقتصاد از دل دولت حسن روحاني بخش دولت را منبع رانت و حقوق‌هاي نجومي ناكارآمدي و ويژه‌خواري معرفي مي‌كند، خدا مي‌داند در مجموعه‌هايي چون تأمين اجتماعي و صندوق ذخيره فرهنگيان و بخش‌هاي مشابه چه مي‌گذرد كما اينكه اغلب مفاسد در عزل و نصب‌ها و عملكردها و مديريت دارايي‌ها و بدهي‌ها در اين بخش‌هاي فوق‌العاده غيرشفاف رخ مي‌دهد. آدام اسميت پدر علم اقتصاد بيش از 170سال پيش مدعي شد دولت بدترين تاجر روي زمين است زيرا نفع شخصي قانوني است كه بر اغلب اشخاص سيطره دارد، بدين ترتيب دولت‌هاي بزرگ نمي‌توانند منافع عمومي را تأمين كنند، حال تصور كنيد در مجموعه‌هاي مربوط به سهام عدالت، شستا، صندوق‌هاي بازنشستگي و... كه در واقع مالكيت براي غير است و اشخاص دولتي اين بخش‌ها را مديريت مي‌كنند، ‌چه مي‌گذرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار