کد خبر: 853262
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دو مرد محكوم به مرگ كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل شده بودند، روز گذشته به خاطر عدم پيگيري اولياي‌دم بار ديگر پاي ميز محاكمه ايستادند.
به گزارش خبرنگار ما، اولين مردي كه پاي ميز محاكمه حاضر شد، مردي 37 ساله به نام مراد بود. او 10 سال قبل به اتهام قتل همسرش در شهرستان شهريار بازداشت شد و به زندان افتاد. متهم در شرح ماجرا گفت: مدتي بود كه در يك باغ كارگري مي‌كردم. وقتي هم ازدواج كردم، صاحب باغ خانه‌اي در اختيار من و همسرم گذاشت و با هم در آنجا زندگي مي‌كرديم. چند ماهي كه گذشت، متوجه شدم همسرم در نبود من با افراد غريبه رفت وآمد دارد. متهم در شرح حادثه هم گفت: يك روز به بهانه كار از خانه خارج شدم و گوشه‌اي كمين كردم. مدتي كه گذشت ديدم مرد غريبه‌اي وارد باغ شد. پنهاني كه به باغ رفتم، او را در حال حرف زدن با همسرم ديدم. آن مرد بعد از كمي حرف زدن با همسرم باغ را ترك كرد. وقتي در اين باره از همسرم توضيح خواستم، حضور آن مرد را انكار كرد. من هم عصباني شدم و با ميله آهني به سرش زدم كه كشته شد.
 
متهم بعد از اقرار به جرمش به اتهام قتل عمد روانه زندان شد. اين پرونده براي رسيدگي به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و روي ميز هيئت قضايي قرار گرفت. در جلسه رسيدگي بعد از درخواست قصاص از سوي اولياي‌دم، متهم به قصاص محكوم شد. اين رأي در ديوان مورد تأييد قرار گرفت، اما با گذشت 10 سال از ماجرا اولياي دم براي اجراي حكم حاضر نشدند. بنابراين متهم با ارسال نامه‌اي از دادگاه درخواست تعيين‌تكليف كرد.
روز گذشته پرونده روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي زالي و مستشار اسلامي قرار گرفت. بعد از قرائت كيفرخواست، متهم در جايگاه ايستاد و گفت: من براي خانواده‌ام پول مي‌فرستادم و به آنها كمك مي‌كردم. در اين مدت آنها زندگي سختي داشتند. بعد از تأييد حكم قصاص اولياي‌دم محل زندگي‌شان را تغيير داده‌اند و حالا از دادگاه مي‌خواهم هرچه زودتر تكليف مرا مشخص كند. در آخر هيئت قضايي وارد شور شد.
   
درخواست ديه 2 ميليارد توماني
دومين متهم جوان 33 ساله‌اي به نام علي است كه 12 سال قبل نوجوان 15 ساله‌اي به نام پيمان را با ضربه چاقو به قتل رساند. علي بعد از بازداشت گفت: من و پيمان با هم بچه محل بوديم. روز حادثه با دوستانم سوار موتور در حال پرسه‌زني بوديم كه پيمان رسيد و به رفتار ما معترض شد. او خواست از آن محل بيرون برويم. عصباني شدم و همراه دوستانم با قمه و چاقو سراغش رفتيم. وقتي درگير شديم با چاقو ضربه‌اي به پيمان زدم و فرار كردم.
 
علي بعد از اقرار به جرمش روانه زندان شد و پرونده بعد از كامل شدن بررسي‌ها به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. متهم در اولين جلسه رسيدگي به درخواست اولياي دم به قصاص محكوم شد و رأي در ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت. بعد از آن بود كه متهم با پرداخت مبلغي بابت ديه از پدر مقتول رضايت گرفت، اما مادر مقتول راضي به گذشت نشد.
 12 سال از اين ماجرا گذشت تا اينكه متهم با ارسال نامه‌اي از دادگاه درخواست تعيين‌تكليف كرد. بنابراين اين پرونده روز گذشته بار ديگر روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي زالي قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه مادر مقتول در جايگاه گفت: پسرم به رفتارهاي زشت متهم و دوستانش معترض بود و به ناحق كشته شد. او پسرم را از زندگي محروم كرد و بعد از آن مي‌خواست به راحتي از خون پسرمان بگذريم. بعد از حكم قصاص، متهم براي گرفتن رضايت خيلي تلاش كرد تا اينكه شوهرم با مبلغ كم بابت ديه راضي شد. اين موضوع باعث اختلاف بين ما شد و با شوهرم قهر كردم. بعد از آن 2 ميليارد تومان بابت ديه درخواست كردم، اما آنها حاضر به پرداخت نشدند. حالا فقط قصاص مي‌خواهم.  در ادامه متهم در آخرين دفاعش گفت: آن روز به خاطر غرور جواني مرتكب اشتباه شدم و من هم بهترين روزهاي جواني‌ام را در زندان سپري كردم. پرداخت 2 ميليارد تومان ديه در توانم نيست. از مادر مقتول مي‌خواهم از خطاي من گذشت كند. در آخر هيئت قضايي وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار