کد خبر: 853251
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
گزارشي از برتري استقلال مقابل العين در يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا
در حالي پرسپوليسي‌ها ديشب به دليل محروميت هواداران‌شان در سکوت به مصاف لخوياي قطر رفتند كه آبي‌ها دوشنبه شب باشکوهي را در آزادي با حضور تماشاگران‌شان پشت سر گذاشتند و با پيروزي مقابل العين نيمي از راه صعود به يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا را رفتند.
نویسنده: سعيد احمديان

ورزشگاه آزادي دوشنبه شب ميزبان اولين بازي نمايندگان کشورمان در يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بود، حريف شاگردان منصوريان هم العين امارات بود؛ تيمي که با در اختيار داشتن عمر عبدالرحمان، بازيکن سال آسيا و يک دو جين بازيکن خارجي گران‌قيمت به تهران آمده بود تا دست پر به امارات برگردد. بازي استقلال و العين، بازي آرام و کم‌موقعيتي بود. هر دو تيم روي هم، چهار ضربه داخل چارچوب داشتند و بيشتر ضربات‌شان، يا با اختلاف از کنار دروازه بيرون مي‌رفت يا توسط مدافعان برگشت داده مي‌شد. با اين وجود، استقلال با پنالتي دقايق پاياني توانست استفاده حداکثري از شوت‌هاي داخل چارچوبش بکند و دست پر زمين را ترک کند. البته تيم اماراتي در اين بازي مالکيت توپ بيشتري داشت. استقلال با پنالتي کاوه رضايي در دقايق تلف شده توانست يک بر صفر پيروز ميدان شود و به نيمه راه يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان برسد.
  
منصوريان: در نيمه راهيم!
با پيروزي مقابل العين، موفقيت‌هاي عليرضا منصوريان روي نيمکت آبي‌پوشان ادامه پيدا کرد تا هواداران اين تيم خوشحال باشند که پس از نتايج ضعيف هفته‌هاي اول ليگ شانزدهم، مديران تيم پاي مربي جوان‌شان ايستادند و حکم به برکناري‌اش ندادند تا امروز استقلال پس از نايب‌قهرماني در ليگ، در آسيا هم يکي از نمايندگان موفق کشورمان باشد. منصوريان البته پيش از بازي با العين با به نمايش گذاشتن فيلمي از هواداران استقلال در بازي با الاهلي که زير باران مي‌لرزيدند و تيم‌شان را تشويق مي‌کردند، شاگردانش را تهييج کرد تا براي اين تماشاگران پيروز باشند، اتفاقي که کارگر افتاد. منصوريان هم سرخوش از اين پيروزي در نشست خبري بعد از بازي شاگردانش را تمجيد کرد: «خدا به دل جوانان و هواداران ما نگاه کرد. در روزي که شايد بخش اعظمي از تيم ما مصدوم يا محروم بودند، بازيکنان جانشين ما خوب عمل کردند. به کادر پزشکي، فني و تدارکات خسته نباشيد مي‌گويم. تلاش شبانه‌روزي انجام داديم تا به اينجا برسيم. امروز مالکيت توپ را به حريف داديم و سعي کرديم از نقاط ضعف حريف استفاده کنيم. مي‌دانستم که اين تيم در 15 دقيقه آخر افت و زير فشار سکوها عقب‌نشيني مي‌کند. در بازي رفت 50 درصد مسير صعود را طي کرديم. در بازي برگشت بايد باهوش و زيرک باشيم تا بقيه راه را نيز طي کنيم.»
  
رضايي پنج تايي شد
کاوه رضايي، زننده تک‌گل آبي‌ها در بازي با العين همچنان ستاره اول استقلال است و تا اينجاي کار توانسته با پنج گل بهترين گلزن تيم منصوريان در ليگ قهرمانان باشد. او گلزني‌اش را در ليگ قهرمانان از بازي دوم استقلال و ديدار با التعاون عربستان شروع کرد. کاوه در ديدار برگشت با لکوموتيو ازبکستان، جلوي شکست شاگردان منصوريان را گرفت و اين کار را در بازي برگشت مقابل الاهلي امارات هم تکرار کرد. کاوه در ديدار برگشت مقابل التعاون هم گلزني کرد تا در سه مسابقه متوالي در ليگ قهرمانان براي استقلال گل زده باشد. رضايي دوشنبه شب گل پيروزي‌بخش استقلال مقابل العين امارات را هم به ثمر رساند تا پنجمين گلش را در ليگ قهرمانان زده باشد. رضايي در نشست خبري درباره پنالتي حساسي که به ثمر رساند، اين‌طور توضيح داد: «پنالتي لحظه سختي بود. من تجربه بازي با السد را داشتم که از اين بازي سخت‌تر بود. هميشه استرس و هيجان هست و من سعي کردم خودم را کنترل کنم تا به گل برسيم.»
  
اشتباه احمقانه عامل باخت العين!
شكست مقابل استقلال آن هم در دقايق پاياني براي اماراتي‌ها که با توپ پر و برد به تهران آمده بودند، قابل هضم نبود و ماميچ، سرمربي کروات اين تيم بعد از بازي گفت که تيمش به يک اشتباه احمقانه باخته است، هرچند براي بازي برگشت براي آبي‌ها خط و نشان کشيد: «بازي خوبي انجام داديم و اساس ما اين بود که با سانتر به استقلال ضربه بزنيم. کاري که ما کرديم استقلال نيز انجام داد، اما در نهايت آنها با يک توپ بلند و اشتباه احمقانه به پنالتي رسيدند و بازي را بردند. در امارات بازي فرق خواهد کرد و ما در نهايت صعودکننده خواهيم بود.»
  
شبي بدون ليزر و ترقه
يکي از نگراني‌هاي استقلالي‌ها در بازي با العين، پرتاب ترقه و انداختن ليزر از سوي تماشاگران بود که مي‌توانست زمينه‌ساز محروميت‌شان مانند پرسپوليس شود، اما با همراهي هواداران آبي‌ها اين اتفاق نيفتاد تا خطر محروميت آبي‌پوشان فعلاً رفع شود. بارها از بلندگوي ورزشگاه از سوي ليدرها و مسئولان به تماشاگران اخطار داده شد که از انداختن ليزر و مواد محترقه جلوگيري کنند. همچنين دستگاهي با عنوان شناسايي ليزر در کنار زمين ديده شد تا تماشاگران خاطي را شناسايي کند. حتي در يک صحنه از بازي ظاهراً هواداران استقلال متوجه حضور يک هوادار در ميان خود شده و مدعي بودند که او پرسپوليسي است و در حال انداختن ليزر است به همين دليل آنها به دنبال اين هوادار رفتند که هوادار مذکور پا به فرار گذاشت و با سر و صداي هواداران، مأموران او را دستگير کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار