کد خبر: 853237
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
لاريجاني در نطق پيش از دستور:
رئيس مجلس شوراي اسلامي از دولت دوازدهم خواست در حل مشكلات اقتصادي مصمم‌تر باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي از دولت دوازدهم خواست در حل مشكلات اقتصادي مصمم‌تر باشد.

   دولت آينده در حل مشكلات اصلي كشور كاراتر باشد
به گزارش تسنيم، علي لاريجاني در نشست علني صبح ديروز قوه مقننه در نطق پيش از دستور خود، حضور چشمگير و غيرتمندانه و بامتانت ملت ايران در انتخابات اخير را ستايش‌‌برانگيز و غرورآفرين دانست و گفت: در هنگامه‌اي كه در صحنه بين‌المللي انواع و اقسام مكر و فسون را شاهد هستيم و در منطقه به‌غايت‌ به‌هم‌ريختگي امنيتي وجود دارد و برخي قدرت‌هاي بزرگ و بعضي از كشورهاي مسئله‌ساز به بحران امنيتي منطقه مي‌دمند، حضور باصلابت ملت پشتوانه محكم امنيت ملي كشور شد. رئيس مجلس ضمن تشكر از دست‌اندركاران انتخابات اظهار داشت: به جناب آقاي دكتر روحاني كه برگزيده ملت در انتخابات رياست‌جمهوري هستند تبريك مي‌گوييم و اميدواريم دولت آينده كاراتر و مصمم‌تر در حل مشكلات اصلي كشور كه متنوع است و البته محوريت آن امور اقتصادي و معيشتي مردم است، گام بردارد.
 
   طولاني شدن رأي‌گيري باعث خستگي مردم شد
لاريجاني به برخي كاستي‌ها در مسير انتخابات مخصوصاً در روز رأي‌گيري اشاره كرد و گفت: طولاني شدن زمان رأي‌گيري باعث خستگي مردم شد و همچنين در مورد شرايط كانديداهاي رياست‌جمهوري منطبق با قانون اساسي نياز به ضوابط روشن‌تر است، لذا لازم است كميسيون امور داخلي و شوراها با همكاري مركز پژوهش‌هاي مجلس و وزارت كشور و شوراي نگهبان طرحي براي ساماندهي بهتر انتخابات تهيه و به مجلس ارائه كنند، مخصوصاً در زمينه مكانيزه كردن انتخابات كه قبلاً در قوانين مربوطه مورد تأكيد واقع شده بود، از حالا پيگيري و نظارت شود كه براي انتخابات بعدي با شرايط آسان‌تري مردم رأي خود را در صندوق‌هاي رأي قرار دهند.
   اذعان ترامپ به دريافت پول از آل‌سعود عجيب است
وي به برگزاري اجلاس رياض اشاره كرد و ادامه داد: رئيس‌جمهور امريكا در ابتداي صحبت خود در اين اجلاس گفته است كه چقدر پول از دولت سعودي گرفته تا قبول كند در اين اجلاس شركت كند كه اين نكته جالبي است كه قابل باور نبود به‌صورت علني اعلام شود. وي يادآور شد: آقاي ترامپ در مبارزات انتخاباتي از مشكلات شديد اقتصادي امريكا بسيار سخن گفت و اينكه مي‌خواهد زيرساخت‌ها را بازسازي كند، صاحبنظران دنبال اين بودند كه از كجا مي‌خواهد اين بودجه را تأمين كند، معلوم شد اين منابع بي‌دريغ با دستبرد به منابع مردم مسلمان عربستان تأمين شده است.
  
رياض مركز صدور تروريسم است
رئيس قوه مقننه افزود: امريكايي‌ها رياض را مركز مبارزه با تروريسم اعلام كردند، كار درستي بود چون مركز صدور تروريسم همان‌جاست، اگر امريكا موفق شود مانع ارسال پول، سلاح و افراد مسلح از عربستان به ساير نقاط شود، ديگر نه برج دوقلو در نيويورك منفجر مي‌شود و نه هزاران نفر از مردم بيگانه عراق، سوريه و لبنان كشته و زخمي مي‌شوند. لاريجاني با بيان اينكه از عجايب روزگار اين است كه سعودي‌ها و امريكا علمدار مبارزه با تروريسم شده‌اند، گفت: از اشغال افغانستان توسط شوروي سابق تا به امروز كه انواع و اقسام جريان‌هاي تروريستي ايجاد شده در كدام‌يك دست سعودي‌ها پشت صحنه يا روي صحنه آن نبوده است؟! نماينده مردم قم در مجلس افزود: از گزارش اخير مسئولان امريكا در مورد 11 سپتامبر توسط القاعده هنوز چند ماه نمي‌گذرد كه آنها مقامات سعودي را در اين ماجرا دخيل دانستند، آيا ترديدي وجود دارد كه داعش و النصره با كمك سعودي‌ها و برخي كشورهاي كوچك منطقه‌اي ايجاد و حمايت شده‌اند؟ ما با ارائه انتخابات، رأي و صندوق‌هاي رأي در حال گسترش دموكراسي در منطقه هستيم، شما قانون اساسي نداريد، انتخابات نداريد، آن‌وقت مدعي ايران شده‌ايد؟  
 
  ما با اجازه دولت‌ها در خاك آنها هستيم
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: رئيس‌جمهور امريكا در سخنراني خود مدعي شده نظام ايران مسئول بي‌ثباتي در خاورميانه است، ايران در كشورهايي مانند عراق و سوريه كه خدمات مشاوره‌اي مي‌دهد، تماماً با درخواست دولت‌هاي رسمي و قانوني اين كشورهاست، اگر كمك ايران نبود امروز داعش بر بغداد و تمام عراق چيره شده بود و اگر ايران به‌كمك دولت قانوني سوريه نرفته بود، امروز سوريه، لبنان و اردن همه در يوغ تروريست‌ها بودند. وي اضافه كرد: ايران در راه آزادي و استقلال ثابت‌‌قدم است و با صبر و متانت پيگير وحدت امت اسلامي به‌عنوان ميراث تفكر امام خميني(ره) است و براي همه همسايگان احترام قائل است و تقويت بنيه دفاعي و به‌ويژه موشكي را پشتوانه دفاع از امت اسلامي مي‌داند و در اين راه خود را نيازمند اجازه از هيچ‌كس نمي‌داند و مبارزه جدي با تروريسم را هم حق خود و هم وظيفه اسلامي خويش مي‌داند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار