کد خبر: 853218
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
متخصص طب ورزشی با اشاره به مؤلفه‌های یک ورزش خوب از لحاظ علمی گفت: هدف از ورزش منظم و مداوم زیر نظر پزشک این است که فرد با احساس و کیفیت بهتری بتواند زندگی کند.

مهرشاد پورسعید اصفهان در خصوص تأثیرگذاری برنامه مستمر ورزشی در سلامت افراد، افزود: قدم اول برای افرادی که می خواهند ورزش کنند، ارزیابی صحیح فرد است. یعنی پزشک چهار پارامتر فرد را اندازه گیری و سطح سلامت وی را مشخص می کند که در کدام مسیر قرار دارد و بر اساس نقایصی که در سیستم بدنی اش وجود دارد، فعالیت ورزشی مناسبی برایش توصیه می نماید.

وی در شبکه رادیویی سلامت با تأکید بر اینکه ورزش بدون هدف معنا ندارد، ادامه داد: پس از ارزیابی پزشک، شاخص های اولیه افراد مشخص و معین می شوند ؛ از این رو به منظور افزایش شاخص ها و  بهبود آنها باید فعالیت ورزشی انجام پذیرد.

این متخصص طب ورزشی با بیان اینکه تضمین کننده بقای سلامتی را جدی بگیرید، گفت: داشتن برنامه فعالیت ورزشی بر اساس سطح سلامت افراد  باعث می شود فرد در شرایط بهتر و وضعیت مناسب تری ورزش کند و کوفتگی های ناشی از زندگی روزمره در وی کمتر باشد و شادابی و طول عمر بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: این فرد با کیفیت بهتری زندگی خواهد کرد. پس هدف از ورزش منظم، دقیقاً این است که فرد با احساس و کیفیت بهتری بتواند زندگی کند .

پورسعید اصفهان در خصوص مؤلفه های یک ورزش خوب از لحاظ علمی تأکید کرد:  با توجه به ارزیابی هایی که توسط پزشک انجام می شود به فرد یک نسخه و برنامه ورزشی داده می شود که در این برنامه ورزشی مشخص می شود فرد باید ورزش هوازی انجام دهد یا ورزش، صرفاً جنبه سلامت داشته باشد.

وی ادامه داد: به فراخور شرایط هر فرد در ارزیابی های اولیه و اینکه آیا فرد بیماری دارد یا خیر، پزشک، محدودیت هایی برای فرد قائل می شود.

این متخصص طب ورزشی با بیان اینکه یک برنامه خوب و شدت ورزش براساس ارزیابی های اولیه انجام می شود، اظهارداشت: مجموع آنها فرآیندی می شود که مثلا فرد از نقطه الف، که نقطه نسبتاً سالم و در معرض خطری است فرد را به نقطه ب،  که نقطه سالم است انتقال خواهد داد .

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار