کد خبر: 853210
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
مديرعامل شركت ذوب آهن اصفهان از تشكيل كنسرسيومي با حضور ذوب‌‌آهن، شركت راه‌‌آهن و يك شركت هندي براي توليد ريل در كشور خبر داد و گفت: مشكل اصلي در توليد ريل محدوديت منابع ريالي دولت است.
مديرعامل شركت ذوب آهن اصفهان از تشكيل كنسرسيومي با حضور ذوب‌‌آهن، شركت راه‌‌آهن و يك شركت هندي براي توليد ريل در كشور خبر داد و گفت: مشكل اصلي در توليد ريل محدوديت منابع ريالي دولت است.
احمد صادقي در گفت‌‌و‌گو با فارس در مورد بحث‌هاي مطرح شده مبني بر تأخير شركت ذوب‌‌آهن در تحويل ريل به شركت راه‌‌آهن اظهار داشت: ما تأخيري در اين زمينه نداريم و خط توليد ريل ذوب‌‌آهن قبلاً با حضور معاون اول رئيس‌جمهور افتتاح شده است.
وي با بيان اينكه تاكنون 3 هزار تن ريل در شركت ذوب‌‌آهن توليد شده است، افزود: مشكل اصلي اين است كه شركت راه‌‌آهن، دولتي است و بايد از منابع دولتي برخوردار شود، اين در حالي است كه منابع ريالي دولت محدود است و به همين دليل راه‌‌آهن نمي‌تواند قرارداد ريالي با ما منعقد كند، در نتيجه مجبور شد كه با ما قرارداد ارزي ببندد تا از پتانسيل ارزي خارج از كشور استفاده كند.
وي با بيان اينكه در نهايت، مقررات به شركت راه‌‌آهن اجازه نداد كه بتواند به ما ارز بدهد، افزود: قرارداد ارزي بسته شد ولي بعد از مدتي، قرارداد توليد 40 هزار تن ريل با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه تبديل به قرارداد ريالي شد كه به ما ابلاغ شده است.
صادقي تصريح كرد: طي ماه جاري 5 هزار تن از اين 40‌هزار تن ريل را توليد و به شركت راه‌ آهن ارائه خواهيم كرد و 3 هزار تن ريل نيز قبلاً توليد كرده بوديم.  صادقي تأكيد كرد: كار توليد ريل راه افتاده ولي تداوم آن با مشكل تأمين منابع ريالي روبه‌رو است و دولت منابع ريالي ندارد كه به اين پروژه اختصاص دهد.
وي با بيان اينكه ريل‌هاي U33 در شركت ذوب‌‌آهن در حال توليد است، گفت: توليد آزمايش ريل‌هاي UIC60 نيز انجام شده و منتظر سفارش توليد هستيم.  مدير‌عامل شركت ذوب‌‌آهن افزود: شركت راه‌‌آهن براي توليد ريل‌هاي UIC60 به ما سفارشي نداده است، ولي با قرارگاه خاتم‌الانبيا در حال مذاكره هستيم و احتمال دارد كه به قرارداد برسيم.  به گفته وي، قرارگاه درخواست توليد 100 هزار تن ريل را از ذوب آهن دارد.
وي در مورد ارزش قرارداد جديد با شركت راه‌‌آهن نيز گفت: ارزش اين قرارداد حدود 100 ميليارد تومان است و با توجه به اينكه راه‌‌آهن از ذوب‌‌آهن مطالبه دارد، احتمالاً اين رقم با آنها تهاتر خواهد شد.
مديرعامل ذوب‌آهن با تأكيد بر اينكه سفارش راه‌‌آهن را طي چهار يا پنج ماه تحويل خواهيم داد، افزود: ظرفيت توليد ما بالاست، ولي تقاضا كم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار