کد خبر: 853138
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
محققان باور دارند دانش‌آموزان پسری که دچار اضافه‌وزن هستند، بیش از همتایان لاغراندام خود در بزرگسالی در معرض ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

نتایج جدیدترین تحقیقات نشان داده است، پسران چاق و دچار اضافه وزن بیش از همتایان لاغر اندام خود در بزرگسالی در معرض ابتلا به سرطان روده هستند. 

بر اساس پژوهش‌های صورت‌گرفته، احتمال کاهش خطر ابتلا به این نوع سرطان در پسران چاقی که وزن خود را از دست می‌دهند، وجود دارد اما تحقیقات هنوز نتوانسته است دقیقاً بگوید این کاهش وزن در بزرگسالی تا چه اندازه می‌تواند خطر سرطان روده را دفع کند. 

به گفته محققان، چیزی که روشن است دفع این سرطان با کنترل وزن در دوره کودکیست؛ افرادی که در کودکی دچار چاقی نباشند و از رژیم غذایی مناسب برخوردار باشند، قطعاً در بزرگسالی در معرض خطر این سرطان مهلک نیستند. 

برینگ وانگ جنسن سرپرست تیم تحقیق در بیمارستان کپنهاگ می‌گوید: «کنترل وزن در دوره کودکی معیاری بسیار مهم برای عدم ابتلا به این سرطان است». 

محققان با جمع‌آوری اطلاعات از 61 هزار مرد دانمارکی که بین سال‌های 1939 تا 1959 متولد شده بودند و با بررسی وضعیت پزشکی آنها در دهه‌های مختلف زندگی‌شان، به این نتیجه رسیدند که چند هزار نفر آنها با وارد شدن به دهه چهارم زندگی مبتلا به سرطان روده شده‌اند. 

این پژوهش‌ها همچنین نشان داد، مردانی که در سن هفت سالگی دچار اضافه وزن بوده‌اند، اکنون دو برابر بیش از افرادی که در همین سن وزن مناسب داشته‌اند در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند. 

سرطان روده بزرگ، سومین سرطان شایع در جهان است که تنها با رعایت وزن و رژیم غذایی مناسب می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری به عمل آورد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار