کد خبر: 853113
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
برداشت 800کیلوگرم زیره از هر هکتار در سمنان
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از افزايش 30درصدي كشت زيره سبز در شهرستان سمنان خبر داد.
 ابوالحسن احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال میزان اراضی و مزارع زیره سبز در سمنان نسبت به سال زراعی قبل یک سوم افزایش داشته است.
وی ادامه داد: کشت زیره در شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: این محصول به دلیل خاصیت دارویی بسیار بالا می‌تواند درآمدزائی قابل توجهی را برای تولید کننده و بهره‌برداران بوجود آورد.
وی سطح زیر کشت زیره سبز در شهرستان سمنان را 320 هکتار اعلام و تصریح کرد: متوسط عملکرد زیره سبز در سمنان به ازای هر یک هکتار، 800 کیلوگرم است.
احمدی از آغاز برداشت این محصول در سمنان خبر داد و گفت: معمولا کار برداشت این محصول در سمنان از 20 تا اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز می شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان صرفه‌جویی در مصرف آب در واحد سطح را از مزایای کشت این محصول در سمنان برشمرد و اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و همچنین مدیریت استفاده از آب در شهرستان، کشت این محصول می‌تواند کمک زیادی به افزایش راندمان آبیاری در مزارع و حتی به عنوان یک الگوی کشت در سطح شهرستان به شمار آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار