کد خبر: 853098
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان
گفت: در همایش سرمایه‌گذاری چهاردهم اردیبهشت 96 در مهدیشهر 581 میلیارد تومان طرح‌های گردشگری در قالب 40 تفاهم‌نامه منعقد شد.
 حسین خواجه بیدختی  در نشست کارگروه میراث فرهگی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: با به امضا رسیدن این تفاهم نامه ها 28 فرصت سرمایه‌گذاری ارائه شد‌.
وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه‌ها زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی، مجموعه‌های گردشگری، هتل و خدمات زیرساختی در منطقه‌های نمونه گردشگری را فراهم می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به این که برخی تفاهم نامه ها تا کنون چند متقاضی داشته است، خاطرنشان کرد: در چهار سال دولت تدبیر‌ و امید شاهد رونق گردشگری و تکمیل طرح های زیادی بوده ایم و این روند در دولت دوزادهم سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
در این نشست با حضور مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، در مورد تعدادی از طرح های مصوب سرمایه گذاری و نحوه اجرایی و مقدار پیشرفت فیزیکی در نقاط مختلف استان سمنان تبادل نظر شد.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
استان سمنان بیش از هزار اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر