کد خبر: 853096
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
رئیس سازمان جهادکشاوری آذربایجان شرقی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، توجه به علم روز دنیا در تولید محصولات کشاورزی را ضروری دانست و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان باید به گفتمان غالب کشور تبدیل شود.
کریم مهری، در جلسه کارگروه جذب، تعمیم و توسعه تکنولوژی که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: مردم در مناظرات شاهد بداخلاقی‌هایی بودند اما با وجود این بداخلاقی‌ها پیام مردم روشن بود.

وی ادامه داد: اعتماد دوباره مردم به تدبیر و امید راه را برای ما سخت‌تر کرده است و وظیفه دستگاه‌های دولتی در امر خدمتگزاری سنگین‌تر است.

مهری، توجه به بخش‌های اقتصادی و کشاورزی را  در برنامه‌های دولت یادآور شد و اظهار کرد: خوشبختانه با گشایش‌های صورت گرفته پس از برجام شاهد ورود تکنولوژی‌های جدید در بخش کشاورزی هستیم به گونه‌ای که ورود تکنولوژی‌های جدید در این بخش باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با ابراز تاسف از کاربردی نبودن بسیاری از مقالاتی که در مراکز تحقیقاتی ارائه می‌شوند، گفت: متاسفانه ما در مراکز تحقیقاتی با فراوانی مقالات تخصصی روبه رو هستیم که در عمل نمی‌توانند کمکی به کشاورزی کنند.

مهری گفت: پس از برجام برای نمونه با ورود 17 رقم بذر "هبریدی" کلزا عملکرد ما در کاشت این محصول از 2 هزار و 500 کیلو به 6 هزار و 400 کیلو رسیده است.

وی ادامه داد: با ورود ماشین آلات کشاورزی با تکنولوژی روز دنیا در بحث کاشت گلخانه‌ای امروز شاهد هستیم که گلخانه‌های ما می‌توانند محصولاتی با کیفیت و استانداردهای روز دنیا را تولید کنند که قابل صادرات به کشورهای مختلف دنیا است.

 رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی شمال‌غرب و غرب کشور نیز در این جلسه، با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌توانند با استقرار در این مرکز از امکانات و آزمایشگاه‌های این مرکز استفاده کنند.

حجازی افزود: افزایش بهره‌وری تولید، حفاظت از منابع آب و خاک، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش بازده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و ... از جمله مسائلی است که اهمیت توسعه دانش‌بنیان در بخش کشاورزی را ضروری می‌سازد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش بهره برداران، ورود فناوری‌ها و دانش جدید به واحدهای فعال و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله شیوه‌های توسعه دانش‌بنیان در بخش کشاورزی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر