کد خبر: 853082
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مرجع تقليد شيعيان جهان با انتقاد از امضا و اجراي سند 2030، آن را دامي حساب شده براي سلطه بر ملت‌هاي جهان و دگرگون کردن فرهنگ و مذهب آنها دانست.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي ديروز در درس خارج در مسجد اعظم، اين سند را براي ملت‌ها و دولت‌هايي که آن را قبول کرده‌اند تعهدآور دانست و افزود: اگرچه در ظاهر اين سند اهداف زيبا و انساني نمايش داده شده، اما در بطن آن تثبيت نظام سلطه بر جهان است. اين مرجع تقليدشيعيان ضمن تشريح برخي از اهداف هفده‌گانه و فصول 59گانه اين سند گفت: رفع موانع حقوقي، اجتماعي واقتصادي براي دستيابي به تساوي جنسيتي براي زنان و دختران، تضمين آموزش با کيفيت و برابر و ترويج فرصت‌هاي يادگيري براي توانمندي همه زنان و دختران از اهداف فصل هشت اين سند است که کاملاً مغاير با شرع و فرهنگ اسلامي کشور است.
 
اين مرجع تقليد به بند پيشنهادي مسئولان دولت جمهوري اسلامي ايران به عنوان شرط ضمن عقد اين سند هم اشاره کرد و افزود: همانگونه که شرطي که بر اساس مقتضي عقل نباشد باطل است اين شرطي هم که مسئولان گذاشته‌اند به عنوان حاشيه و مخالف با روح سند است و مي‌توان آن را باطل کرد. آيت‌الله مکارم‌شيرازي تفاوت نگاه در تعبير الفاظ به کار رفته در اين سند را مغاير با موازين شرعي و حاکميتي کشور خواند وگفت: منظور از خانواده در اين سند علاوه بر زن و شوهر دو همجنس هم دانسته شده است، همچنين اين سند بسيج و سپاه کشور را دو مصداق خشونت مي‌داند که بايد براي رفع آن کوشيد. اين مرجع تقليد در پاسخ سؤال برخي از طلاب که چرا قبل از انتخابات اين سند را افشا نکرديد گفت: نخواستيم آرامش و نشاط حاکم بر انتخابات تحت‌الشعاع قرار بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار