کد خبر: 853079
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
به ‌اعتقاد مشاور عالي نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران، غربي‌ها سعي مي‌کردند نظام جمهوري اسلامي را بي‌پايه و اساس و انتخابات آن را غيرمعتبر و نمايشي معرفي کنند، اما...
به ‌اعتقاد مشاور عالي نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران، غربي‌ها سعي مي‌کردند نظام جمهوري اسلامي را بي‌پايه و اساس و انتخابات آن را غيرمعتبر و نمايشي معرفي کنند، اما جهانيان امروز به اين مسئله پي مي‌برند که مردم‌سالاري در ايران يک واقعيت است.
 
سردار يدالله جواني، مشاور عالي نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و معاون سابق سياسي سپاه در گفت‌وگو با تسنيم، در خصوص تأثيرات مشارکت بالاي مردمي در انتخابات رياست جمهوري بر سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به اينکه تأمين امنيت ملي يکي از دستاوردهاي اين انتخابات بود، بيان داشت: نظام سياسي که در ايران به‌دنبال انقلاب اسلامي مستقر شد، يک نظام جديد بود که به‌لحاظ ماهيت ديني و مردمي‌ خود تمام نظام‌هاي سياسي غرب را به چالش کشيد. وي با توجه به نگاه جوامع غربي به نظام جمهوري اسلامي ايران يادآوري کرد: مردم در نظام مردم‌سالاري ديني در ايران به ‌تعبير مقام معظم رهبري، سالار زندگي خود و تعيين‌کننده سرنوشت زندگي خود در چارچوب موازين ديني و اسلامي هستند. اين نظام نو به‌‌عنوان مدلي براي اداره کشور سال‌ها از سوي دموکراسي‌هاي غربي ناديده انگاشته مي‌شد. غربي‌ها سعي مي‌کردند نظام جمهوري اسلامي را بي‌پايه و اساس و انتخابات آن را غيرمعتبر و نمايشي معرفي کنند، اما جهانيان امروز به اين مسئله پي مي‌برند که مردم‌سالاري در ايران يک واقعيت است.
 
مشاور عالي نماينده ولي‌فقيه در سپاه با تأکيد بر اينکه نظام مردم‌سالاري ديني مي‌تواند الگويي براي بيش از يک ميليارد و 800 ميليون مسلمان باشد، افزود: حتي اين مدل در کشورهاي ديگر نيز مي‌تواند به‌‌ عنوان مبنا قرار گيرد. وي با بيان اينکه انتخابات مهم‌ترين بستر ظهور و تجلي مردم‌سالاري است، اشاره داشت: انتخابات 29 ارديبهشت به‌خوبي نشان داد که چگونه يک مشارکت آزاد، جدي و سالم در سطح بالايي انجام مي‌گيرد، بر همين مبناست که مقام معظم رهبري در پيام خود بر دو نکته تأکيد داشتند؛ نخست اينکه مردم پيروز اين انتخابات بودند. آنها با آمدن به صحنه نشان دادند که نسبت به سرنوشت و آينده خود بي‌تفاوت نيستند. اين حضور نمايشي از وحدت و پويايي يک ملت است.
 
جواني با اشاره به نکته دوم پيام مقام معظم رهبري گفت: جمهوري اسلامي و نظام سياسي ايران نيز پيروز اين انتخابات بود که با گذشت قريب به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند و مردم با اعتماد به نظام سياسي مشارکت بالايي از خود نشان مي‌دهند. مقايسه ميزان مشارکت در ايران با کشورهاي ديگر يک فاصله معنادار دارد. اين ميزان حضور نشانه پيوند عميق و ناگسستني بين مردم و نظام است که دستاوردهاي بزرگي دارد. ملتي که در صحنه باشد، دشمنان در مواجهه با آن شکست خواهند خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار