کد خبر: 853077
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
معاون وزير آموزش و پرورش:
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با طرح اين پرسش كه آيا كيفيت آموزشي كه براي كودكان در مناطق محروم فراهم مي‌كنيم برابر با كيفيت آموزشي براي كودكان پايتخت است، گفت: با طبقه بندي مدارس به تيزهوشان و غيره به شدت مخالفيم و تلاش مي‌كنيم به سمت يكپارچگي مدارس حركت كنيم.
 
رضوان حكيم زاده در نشست علمي بازماندگي از تحصيل كه در دانشكده روانشناسي دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:  نجات يك كودك فقير نجات يك نسل است. آموزش بدون تبعيض قومي و نژادي و مذهبي از رويكردهاي اساسي ما در معاونت ابتدايي آموزش و پرورش است.
 
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه اگر روزي بيايد كه به عنوان كشور اسلامي هيچ كودك بازمانده‌اي نداشته باشيم، مي‌توانيم افتخار كنيم كه بر اساس دينمان عمل كرديم، گفت: خبرنگاري از بنده درباره آمار بازماندگي از تحصيل سؤال كرد، هشت سال در كشور به ما دروغ گفتند و ما را آمار زده كردند. اكنون مهمتر از آمار دسترسي به فرصت‌هاي برابر آموزشي است و حتي يك كودك نبايد از عدالت آموزشي محروم باشد.  حكيم‌زاده با طرح اين پرسش كه آيا كيفيت آموزشي كه براي كودكان در مناطق محروم فراهم مي‌كنيم برابر با كيفيت آموزشي براي كودكان پايتخت است، گفت: با طبقه بندي مدارس به تيزهوشان و... به شدت مخالفيم و تلاش مي‌كنيم به سمت يكپارچگي مدارس حركت كنيم.
 
وي افزود: از زماني كه به وزارتخانه آمدم با وزارت رفاه تفاهمنامه‌اي براي حمايت از كودكان بازمانده از تحصيل داشتيم. وزارت رفاه آنطور كه بايد به تعهداتش عمل نكرده است. ما البته قبلا گفته‌ايم كه اگر صفر تا صد كار را شما انجام دهيد تمام امكانات را در اختيار شما مي‌گذاريم اما اگر ما مي‌توانيم بهتر كار كنيم اجازه بدهيد ما كار كنيم. مسئله وزارت آموزش و پرورش يا وزارت رفاه نيست بلكه مسئله ما اين كودكان هستند و مقياس ما بايد اين باشد كه چه اتفاقات و تحولاتي مي‌تواند رقم بخورد.
 
وي به ابهام در تعريف كودكان كار و خيابان اشاره كرد و گفت: كودكان رها شده در خيابان كه عمدتا خانواده ندارند با كودكاني كه كمك دست خانواده هستند متفاوت هستند. بنده از نقاط صفر مرزي در شيروان بازديد داشتم. فاصله حقوقي من با معلمان بسيار آزارم داد. اما اشتياق و عزت نفس اين معلمان خوشحالم كرد كه بدون ادعا در كانكس شش متري تدريس مي‌كردند. از سال 70 به بعد اتفاقات خوبي افتاده و در نقاط مرزي پرچم آموزش و پرورش برافراشته است.
حکيم زاده افزود: اجازه دهيد آموزش و پرورش متولي امر باشد و وزارت رفاه و ساير ارگان‌ها در كنار ما باشند. نمي‌شود بودجه جاي ديگر باشد و آموزش و پرورش كار انجام دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار