کد خبر: 853075
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
نشست خبري روحاني پس از انتخاب در دوره دوم رياست جمهوري
950هزار شغل ايجاد مي‌کنم اما به شرطهاوشروطها! / عربستان پول مردمش را براي سلاح امريکايي‌ها مي‌دهد و با اجازه آنها استفاده مي‌کند ولي ما خودمان هر سلاحي را بخواهيم مي‌سازيم...
حسن روحاني روز گذشته در نخستين نشست خبري پس از انتخابات رياست جمهوري، با حمله به رقباي خود، صفحه ديگري از مناظره‌هاي انتخاباتي را گشود و نشان داد همچنان در فضاي انتخابات سير مي‌کند. او که گويا فراموش کرده فصل انتخابات به پايان رسيده است و اکنون بايد در مقام رئيس‌جمهور کشور ظاهر شود، هر آنچه را که رقباي انتخاباتي‌اش به عنوان شعار انتخاباتي مطرح کرده بودند، آب شوري توصيف کرد که عطش مردم را کم نمي‌کند.  

روحاني البته هرچه از زمان نشست خبري فاصله گرفت، ترجيح داد از نقد رقباي خود عبور کند و حتي دست کمک و ياري به سوي آنها دراز کند، اما شايد مهم‌ترين بخش سخنان روحاني پاسخ صريح و قاطع به سخنان مداخله‌جويانه وزير امور خارجه امريکا در رياض عربستان بود که از جمهوري اسلامي ايران خواسته بود از آزمايش موشکي دست بردارد و حمايت خود را از حزب‌الله لبنان متوقف کند. رئيس‌جمهور تأکيد کرد: «مردم ما براي رفع نيازهاي خود نه از کسي مي‌پرسند و نه از کسي اجازه مي‌گيرند. مردم ما تصميم گرفتند که مقتدر باشند و موشک و سلاح ما براي صلح است و اگر ساخته نشود يک عده دچار اشتباهات محاسباتي مي‌شوند که قبلاً هم شدند و در منطقه آشوب آفريدند.» او درباره حزب‌الله لبنان هم با بيان اينکه اين جريان در دولت و مجلس لبنان نماينده دارد و مورد حمايت اين کشور حتي غيرمسلمان‌ها هستند، تصريح کرد: با اتهام زدن کاري حل نمي‌شود و بايد صادقانه با تروريست مبارزه کرد.
 
اجتماع رياض نمايشي بود
روحاني در پاسخ به سؤالي درباره نشست اخير ترامپ با برخي کشورهاي عربي و متهم کردن ايران به حمايت از تروريسم اظهار داشت: اجتماع در عربستان به نظر من اجتماعي نمايشي بود و ارزش سياسي نخواهد داشت. عربستان قبلاً هم از اين اجتماعات درست کرده بود. مبارزه با تروريسم با پول ملتي را به ابرقدرتي دادن و با تشکيل يک جلسه حل نمي‌شود. رئيس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: کسي که توانسته در مقابل تروريسم بايستد، ملت عراق، ملت سوريه و ملت لبنان بوده و ملت ايران نيز از طريق ديپلمات‌ها و مستشاران نظامي‌اش به اين دو ملت بزرگ و ساير ملل کمک کرده و کمک خواهد کرد. وي تصريح کرد: چه کسي کمک کرده که امروز داعش در شهرهاي بزرگ عراق مستقر نباشد جز ملت عراق؟ چه کسي کمک کرده داعش در دمشق نباشد جز ملت سوريه؟ البته ايران کنار آنها بوده و خواهد بود. چه کسي مي‌تواند در منطقه ادعا کند بدون ايران ثبات منطقه حفظ شده و امنيت کامل مستقر مي‌شود؟ چه کساني با تروريسم جنگيدند؟ ايران، عراق، سوريه، حزب‌الله و در کنار آنها روسيه. وي خاطرنشان کرد: چه کساني از تروريست حمايت کردند و به آنها پول دادند؟ پس نمي‌توانند ادعاي مبارزه با تروريسم داشته باشند. در عين حال فکر نمي‌کنم مردم امريکا حاضر باشند با خوني که در 11 سپتامبر دادند، با ميلياردها دلاري که از خريد اسلحه است، معامله کنند و در برابر تروريست‌هاي منطقه سر فرود بياورند. البته دولت امريکا هيچ وقت با تروريست مبارزه نکرده، اما مردم امريکا حتماً با تروريست‌ها مخالفند و مي‌خواهند تروريست در جهان نباشد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه وي وعده‌هايي را که در طول انتخابات به مردم داده بود چه زماني عملکردش در اين زمينه را به آنان گزارش خواهد کرد و اينکه تا چه اندازه در عملي کردن اين وعده‌ها جدي است، اظهار داشت: من در انتخابات وعده‌هايي دادم و گفتم همه تلاشم اين است که به وعده‌هايم عمل کنم. در دولت يازدهم هم وعده‌هاي زيادي دادم و تا حد زيادي در اجراي آنان موفق بودم. در آن دوره با کاهش قيمت نفت هم مواجه شديم، اما مردم کمک کردند و گام‌هايي برداشتيم. وي افزود: ما در صادرات غيرنفتي حتماً برنامه‌ريزي و تلاش خواهيم کرد و مي‌کوشيم سالانه 25 درصد صادرات غيرنفتي‌مان را افزايش دهيم و آن را به ميزان دو برابر حد فعلي برسانيم. ما تلاشمان بر اين است و در همين زمينه هم هدفگذاري کرده‌ايم و معتقديم که با شرايط فعلي اين کار شدني است. روحاني با بيان اينکه «ايجاد سالانه 950 هزار شغل را در برنامه دولت دوازدهم داريم»، ادامه داد: ايجاد اين ميزان شغل عددي است که در برنامه پنج ساله که توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است بر آن تأکيد شده، اما با شرط و شروطي از جمله اينکه بايد سرمايه‌گذاري‌هايي انجام شود و نيز گفته شده که لازم است 770 هزار ميليارد تومان پول براي اين ميزان ايجاد شغل هزينه شود که از اين ميان 65 هزار ميليارد تومان بايد از طريق سرمايه‌گذاري خارجي جذب شود. رئيس دولت دوازدهم تأکيد کرد: ما تلاش‌مان اين است که سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و داخلي را جذب کنيم و البته هر کاري که دولت انجام دهد با کمک و حضور مردم امکان‌پذير خواهد بود. ما براي کساني که در فشار اقتصادي هستند تلاش مي‌کنيم که مستمري‌شان را به سه برابر افزايش دهيم. ما اين کار را شروع کرده‌ايم و تلاش‌مان اين است که فقر مطلق را در سال 1400 از بين ببريم. وي با بيان اينکه «ما براي برنامه‌هايمان بر مبناي اصول کارشناسي و کتابي که تحت عنوان برنامه دولت دوازدهم تدوين کرده‌ايم، عمل خواهيم کرد»، اظهار داشت: ما براي اجراي وعده‌هايمان تمام تلاش‌مان را به کار مي‌بريم و از مردم هم کمک مي‌خواهيم. از همه رقبايم در انتخابات کمک مي‌خواهم. از تمام احزاب و جناح‌ها کمک مي‌خواهم. از رقبايم تشکر مي‌کنم و از کساني که مخالف دولت‌مان بودند و هستند کمک مي‌خواهيم، چراکه ما براي کشورمان کار مي‌کنيم و همان‌طور که رهبري گفت که براي کشورتان به پاي صندوق‌هاي رأي بياييد حتي اگر نظام را قبول نداريد، ما هم مي‌گوييم کساني که دولت را قبول ندارند براي کشورشان به صحنه بيايند و کمک کنند.
 
منتظريم دولت امريکا به استقرار برسد
رئيس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال آسوشيتدپرس مبني بر چگونگي رابطه ايران با امريکا در دور دوم رياست‌ جمهوري وي اظهار کرد: ايران و امريکا طي 39 سال گذشته مسير پرپيچ و خمي را با هم طي کردند. امريکايي‌ها همواره از انواع شيوه‌ها عليه ايران استفاده کرده و شکست خوردند. از طبس تا مداخلات در جنگ هشت ساله و فشار به ملت ايران از طريق تحريم. وي افزود: شايد يک‌جا موفقيتي داشتند و آن هم زماني بود که در مقابل ملت ايران سر فرود آوردند و پاي ميز مذاکره با نمايندگان ايران با احترام حرف زدند. آنجا به نتيجه برد- برد رسيديم. امريکا اگر باز همين رفتار را داشته باشد باز هم شکست خواهد خورد. وي با اشاره به استقرار دولت جديد امريکا خاطرنشان کرد: ما منتظريم اين دولت از نظر فکري، موضع‌گيري و برنامه‌ريزي به يک استقراري برسد تا ما نسبت به دولت واشنگتن نظر دقيق‌تري داشته باشيم. روحاني با بيان اينکه «امريکايي‌ها همواره نسبت به خاورميانه تصميمات اشتباهي گرفته‌اند»، گفت: امريکايي‌ها هميشه نسبت به خاورميانه اشتباه کردند. آنها در يمن و سوريه هم اشتباه کردند. من موردي نمي‌شناسم که امريکا در تصميماتش نسبت به خاورميانه اشتباه نکرده باشد، چراکه امريکا منطقه را نمي‌شناسد و کساني هم که به آنها مشورت مي‌دهند اشتباه مي‌کنند. اميدوارم اين‌بار دولت امريکا به فکر منافع مردم امريکا باشد.
 
گزارش کارورزي را در 100 روز آينده ارائه مي‌دهيم
رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه وي چه برنامه‌اي براي رفع مشکلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي قشر جوان دارد، اظهار داشت: مسئله جوانان عزيز ما مسئله بسيار مهمي است و شور انتخاباتي را در اين دوره جوانان و دختران ما در کشور آفريدند. البته همه ملت ما سهيم بودند. وي افزود: مردم ما داراي آرمان‌هاي بلند و افکاري رفيع هستند که ما اميدواريم پيرو راه آنان باشيم و در مسئله اشتغال جوانان تحصيلکرده يکي از برنامه‌هاي دولت ما اين است که در اين زمينه گزارش کارورزي را در 100 روز آينده يا حتي زودتر ازآن ارائه دهيم و اينکه مي‌گويم زودتر از 100 روز اين است که لزوماً نمي‌خواهيم براي ارائه گزارش منتظر تشکيل دولت بعدي شويم. روحاني تأکيد کرد: بحث مسکن، ‌ازدواج، آزادي‌هاي اجتماعي و مسائل فرهنگي که دغدغه جوانانمان است از جمله مواردي است که ما اميدواريم بتوانيم در اين دولت آنان را عملي کنيم و خواست جوانان را پاسخ دهيم.
 
مسير مبارزه با تروريسم را ادامه مي‌دهيم
روحاني در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه برنامه دولت دوازدهم براي مبارزه با تروريسم چيست، خاطرنشان کرد: از ابتداي دولت يازدهم به دنيا اعلام کرديم که ما جهاني عاري از خشونت و افراطي‌گري مي‌خواهيم. اين موضوع مورد پذيرش جهانيان قرار گرفت. ما از همان ابتدا گفتيم که خشونت و افراطي‌گري براي منطقه مشکل بزرگي است. وي در ارتباط با رويکرد جمهوري اسلامي ايران نسبت به معضل تروريسم گفت: طي چند سال گذشته نشان داديم که چگونه قدم به قدم تروريست را در مسير اضمحلال قرار داديم، البته مسير باقي مانده است. ما از اول گفتيم که به دنبال سلاح کشتار جمعي نيستيم، اما گفتند که ايران راست نمي‌گويد. بعد با تأييد آژانس و مجامع بين‌المللي مشخص شد که ما راست مي‌گفتيم.  رئيس‌جمهور افزود: دنيا ديد که ما نسبت به بقيه چگونه با تروريسم مبارزه مي‌کنيم. اين راه را دولت دوازدهم با کمک کشورهاي منطقه پيش مي‌گيرد.
   
ما سلاح نمي‌خريم؛ مي‌سازيم
روحاني در ادامه نشست خبري خود درباره فروش چند ميليارد دلاري اسلحه توسط امريکا به عربستان اظهار داشت: عربستان قبلاً هم يکصد ميليارد در جنگ تحميلي به صدام داده بود و نتيجه آن را در همان زمان ديد. الان هم اشکال ندارد اين 100 ميليارد، صدها ميليارد را بدهد و پول مردم عربستان را به جيب امريکا بريزد. وي افزود: ما نيازي نداريم سلاح بخريم، ما خودمان سلاح مي‌سازيم، هر سلاحي که بخواهيم توليد مي‌کنيم و مشکلي براي ما از اين جهت نيست. هرچند عربستان هم نمي‌تواند از اين سلاح‌ها استفاده کند و ناچار است مستشاران امريکايي را به خدمت بياورد. وي خطاب به دولت‌هاي مهم خاورميانه و عربستان گفت: مردم عربستان دوست و همسايه ما هستند و ما هميشه دوست‌شان داشتيم و داريم و اميدواريم بدانند که راه قدرت سلاح نيست. آن هم خريدن آن از ديگر کشورها. حتي راه قدرت درست کردن سلاح هم نيست که البته بخشي از قدرت کشور محسوب مي‌شود. روحاني تأکيد کرد: اساس قدرت، قدرت ملي است که با انتخابات و حضور مردم پاي صندوق آرا درست مي‌شود. ترامپ در زمان حضور 45 ميليوني مردم ايران پاي صندوق رأي به منطقه آمد و به کشوري رفت که بنده‌هاي خدا تاکنون صندوق آرا را نديده‌اند و انتخاباتي برگزار نکرده‌اند و اميدوارم ادامه راه آنها بگذارند حاکمان موروثي نباشند و توسط خود مردم انتخاب شوند و آن روز قدرت عربستان بيشتر خواهد شد.
 
براي آزمايش موشکي منتظر اجازه امريکا نمي‌مانيم
رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي مبني بر واکنش وي نسبت به اظهارات وزير خارجه امريکا درباره دست برداشتن حمايت ايران از حزب‌الله و گروه‌هاي مقاومت در منطقه اظهار داشت: قرار ما اين نيست که آنان دنبال رؤياهاي خود باشند. اين حرف‌ها رؤياسازي آنهاست. مردم ما براي رفع نيازهاي خود نه از کسي مي‌پرسند و نه از کسي اجازه مي‌گيرند. مردم ما تصميم گرفتند که مقتدر باشند و موشک و سلاح ما براي صلح است و اگر ساخته نشود يک عده دچار اشتباهات محاسباتي مي‌شوند که قبلاً هم شدند و در منطقه آشوب آفريدند. وي با تأکيد بر اينکه «موشک و سلاح ما براي تهاجم نيست، ‌بلکه براي دفاع است» ادامه داد: مسئولان امريکا بدانند که ما هر زمان به تست موشک نياز داشته باشيم، تست مي‌کنيم و منتظر آنان نخواهيم ماند. ما برجام و قطعنامه 2231 را پذيرفتيم که قدرت دفاعي‌مان را از دست ندهيم و آن را حفظ کنيم. من به آن آقا مي‌گويم که برود و قطعنامه 2231 را بخواند.
   
همه ما پشت رهبري خواهيم بود
رئيس‌جمهور با بيان اينکه «من در دولت يازدهم به مردم وعده دادم تلاش خواهم کرد تا ديوارهاي تحريم فروريخته شود» خاطرنشان کرد: من اين وعده را به مردم دادم، البته بعضي از دولت‌هايي که طرف حساب ما هستند خوب و برخي ديگر حداقلي عمل کرده‌اند. به‌طور کلي ما در چارچوب توافق خوب عمل کرديم. وي گفت: من در ابتداي اين موضوعات گفتم اگر خواست ملت ايران بر رفع تحريم‌ها باشد و اگر همه پاي کار بيايند و اگر رهبري هدايت اين موضوع را بر عهده بگيرند و همه ما پشت رهبري خواهيم بود و اين کار سخت اما شدني را انجام مي‌دهيم. روحاني همچنين گفت: تحريم غلط، ظالمانه، خلاف اصول زندگي و جامعه بشري است و به ضرر همه خواهد بود به همين دليل ما هميشه آماده‌ايم تا مقابل عمل نادرست ايستادگي کنيم. دولت دوازدهم آمادگي تغييرات لازم در اين حوزه‌ها را دارد.
 
مخالفان بايد باشند، ما نيازشان داريم
روحاني با تأکيد بر اينکه «مخالفان بايد باشند، ما نيازشان داريم» خاطرنشان کرد: در جامعه افکار واحد نيست و به‌طور طبيعي ما در زمينه مسائل اجتماعي، فرهنگي و سياسي نظرات يکي نداريم و 80 ميليون جمعيت با آزادي‌هايي که دارند در کشور هستند.  رئيس دولت دوازدهم در پاسخ به اين پرسش که براي تحقق هدف کارآمد‌تر شدن راه دولت دوازدهم نسبت به دولت يازدهم چه تغييري در کابينه خواهد داشت، اظهار داشت: ما نياز به نيروي جوان‌تري براي اداره کشور داريم. ما در دولت يازدهم در شرايط - اگر نگويم بحراني که تعبير درستي نيست - سختي بوديم. تحريم و مشکلات و رشد منفي وجود داشت و شرايط خاصي داشتيم که لازم بود از همه تجربه کشور براي مقابله با آن استفاده کنيم. وي افزود: برخي از وزرا در دولت يازدهم با ما کار کردند من چند بار خواستم و آنها گفتند سن ما بالاست، اما من از آنان خواستم که بمانند چراكه من معتقد بودم تجربه آنان براي اداره کشور مفيد است و آنان بايد اداره را به دست بگيرند. البته من در دولت بعدي به دنبال اين هستم که مديران ما ميانگين سن‌شان کاهش پيدا کند و در واقع سن مديريت پنج سال کاسته شود و ديروز نيز در هيئت دولت دو توصيه را به وزرا کردم که يکي به‌کار‌گيري جوانان و ديگري به کار گرفتن بانوان بود. وي تأکيد کرد: ما مي‌خواهيم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و براي اين مهم مي‌کوشيم که دولت دوازدهم کمي جوان‌تر شود.
 
همه در سازندگي کشور سهيم شوند
رئيس‌جمهور در پاسخ به خبرنگاري مبني بر چگونگي احقاق وعده‌هايش که در دوران انتخابات از آنها صحبت کرده بود نيز گفت: اولويت با احقاق وعده‌هايي است که به مردم داده‌ام و براساس برنامه‌اي که ارائه کردم عمل مي‌کنم، اما معني‌اش اين نيست که فکر کنم نبايد از فکر و نظر رقبا و کانديداهاي ديگر استفاده کنم. وي افزود: من خواهش مي‌کنم همه رئيس‌جمهور را به عنوان منتخب ملت ايران در نظر بگيرند تا بتوانيم کشورمان را سرزنده‌تر و بانشاط‌تر اداره کنيم. نشاط و سرزندگي مخالفتي با دين و انقلاب و منافع ملي ندارد. جمله‌اي مي‌گويم و خواهش مي‌کنم از آن سوءاستفاده نشود. همانطور که در اين يک هفته با مردم رفتار کرديم در اين چهار سال هم با آنها برخورد کنيم. وي خاطرنشان کرد: همين مردم بايد کشور را بسازند و آينده را درست کنند. مردم مراقب دين و آينده کشور هستند. مردم را باور کنيم.
 
همه بايد در چارچوب قانون حرکت کنيم
رئيس‌جمهور در پاسخ به اين پرسش که چرا وي با وجود آنکه حقوقدان است، يک‌بار به‌طور خاص درباره حصر سخن نمي‌گويد، اظهار داشت: کشور ما داراي چارچوب و مقرراتي است و همه ما بايد به دنبال اجراي مقررات باشيم. هم قوه قضائيه و هم قوه مجريه و هم مقننه مقررات و قوانيني دارند که بايد در چارچوب آن عمل کنند و همه ما بايد در چارچوب قانون اساسي حرکت کنيم. وي افزود: من نسبت به حقوق شهروندان ايراني به عنوان رئيس دولت مسئول هستم حتي ايرانيان خارج از کشور. هر جا ببينم که حق يک ايراني چه در داخل و چه در خارج از کشور مورد تعرض و اجحاف قرار گرفته است بايد آن را دنبال کنم و در داخل کشور نيز با قوه قضائيه از طريق وزارت دادگستري يا مکاتبه مستقيم و نيز در جلسات مشترک رؤساي سه قوه موضوعات را دنبال مي‌کنم. روحاني تأکيد کرد: يکي از برنامه‌هاي ما در دولت دوازدهم اجراي منشور حقوق شهروندي است که در اين زمينه حق همه مردم براي ما حائز اهميت است.
 
مشکلي در ارتباط با مسئله ۲۰۳۰ وجود ندارد
 روحاني در بخش ديگري از اين نشست خبري در ارتباط با سند ۲۰۳۰ اظهار داشت: وزراي ما شامل وزير خارجه، علوم و آموزش و پرورش نامه‌اي خدمت مقام معظم رهبري نوشتند و مفصلاً مسئله ۲۰۳۰ را توضيح دادند که جمهوري اسلامي ايران تحفظ خود را حفظ کرده و اگر خلاف فرهنگ و ارزش‌هاي ملي بود به آن توجهي نمي‌کردند. وي ادامه داد: ظاهراً گزارش‌هايي به رهبري دادند که ايشان را نگران کردند. من در سخنراني‌هايم پيش از اين به ايشان اطمينان دادم و الان هم اين اطمينان را مي‌دهم که مشکلي در ارتباط با مسئله ۲۰۳۰ وجود ندارد، نه تنها اين سند بلکه تمام سندهاي بين‌المللي يا در مجلس يا به عنوان سند بالادستي تصويب مي‌شوند.
 
هيچ‌کس مثل ما قرباني تروريسم نيست
رئيس دولت دوازدهم در پاسخ به اين پرسش که چگونه مي‌خواهد ثبات در منطقه را ايجاد کند و مبارزه با تروريسم را تا کجا ادامه دهد، اظهار داشت: ما تا آخر مبارزه با تروريسم را ادامه مي‌دهيم. اين يک معضل بسيار بزرگ است و اولين ملتي که در منطقه خودمان غير از فلسطين که زجرش بيشتر از ماست. ما اولين ملتي بوديم که بيش از 17 ميليون و 500 هزار نفر از مردم‌مان توسط تروريست‌ها شهيد شده‌اند. وي افزود: هيچ‌کس مثل ما قرباني تروريسم نيست و هيچ کس مثل ما تجربه مبارزه با آن ندارد. چرا تروريست‌ها با اين همه پولي که خرج مي‌کنند نمي‌توانند به کشور ما نفوذ پيدا کنند؟ به خاطر تجربه ماست و البته تروريست‌ها مي‌کوشند در ميان مردم باشند و مردم نيز بيدارند و بايد اين آگاهي و بيداري را ادامه دهند و ما نيز با تروريست در هر جا که باشد بايد مبارزه مي‌کنيم و اين راه را ادامه مي‌دهيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
0
اقای روحانی سلام تبریک : رای ملت در واقع اول به زندگی بدون قید وبند وفشار بود .چون کابینه کنونی تقریبا همان کابینه هاشمی است که ملت برای مبارزه با ان به احمدی نزاد رای دادند. لذا اکنون شما دو وظیفه بسیار سنگین برای پیشرفت کشور بعهد دارید
1- پاک کردن باور غلط زندگی اجباری و دخالت در امور زندگی خصوصی مردم .برای رسیدن به این هدف باید از مراجع کمک گرفت و مسئله بشکل درون سازمانی بین مراجع بحث و به نتیجه برسد . در غیر این صورت همیشه بخشی بزرگی از نیروی جامعه با تقابل های غیر ضرور به هدر می رود
2- پاک کردن باور وابستگی به استکبار برای پیشرفت کشور . برای رسیدن به این هدف شما لازم است از افراد متخصص ودست پاک و وطن پرست اسنفاده فرمایید . برای تامین چنین نیروئی هم احتیاج به سازمان های نظارتی که خود ممکن است فاسد شوندنیست . کافی است برای هر وزیر و مدیری هدف تعیین گردد و هر چند ماه در صد رسیدن به این هدف گذاری ارزیابی شود . برای جلوگیری از وابستگی هم باید هر گونه رابطه با کشور های متخاصم و تحریم کنند در حد لازم محدود شود و فقط با دوستان رابطه بقرار کنیم . مدیران ناتوان ودزد ممکن است در انجام چنین کار های سنگ اندازی نمایند که از طریق سیستم امنیتی کشور باید نابود شوند
نامدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
چرا نظر بنده را ثبت نکردید چون جواب مطلب بالای را دادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
وقتی آمریکا صد میلیارد دلار به عربستان سعودی میفروشد وبه خاطر مواضع نسنجیده ای روحانی در طول این 4سال روزی نبود که ما ازسوی حکام عرب تهدیدنشویم .مابرای دفاع ازخودمان باید به موشکهای دوربرد که بتواند ساختمان های دروغ پراکنی ومنفور بی بی سی را نیز فروریزد باید دست یابیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار