کد خبر: 853060
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
همزمان با سفر دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا به فلسطين اشغالي، اعتصاب عمومي كرانه باختري، نوار غزه و مناطق مختلف فلسطين اشغالي را فراگرفت.
همزمان با سفر دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا به فلسطين اشغالي، اعتصاب عمومي كرانه باختري، نوار غزه و مناطق مختلف فلسطين اشغالي را فراگرفت. اين براي اولين‌بار از زمان انتفاضه است كه فلسطينيان تصميم به اعتصاب فراگير در مناطق مختلف گرفته‌اند. كميته اطلاع‌رساني اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني تأكيد كرد وضعيت جسماني اسرايي كه در اعتصاب غذا هستند، در سي و ششمين روز «نبرد كرامت» وخيم است.
 
كميته ملي پشتيباني از اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني روز دوشنبه اعلام كرد: «امروز روز اعتصاب فراگير است و اين اعتصاب شامل تمام سرزمين‌هاي اشغالي از جمله كرانه باختري، نوار غزه، قدس اشغالي و سرزمين‌هاي اشغالي سال 1948 ميلادي مي‌شود.» به گزارش پايگاه خبري فلسطين نت، راهپيمايي مركزي فلسطينيان ديروز از چادر همبستگي با اسرا در رام‌الله به سمت گذرگاه قلنديا برگزار شد. اعتصاب فراگير در فلسطين اشغالي شامل تعطيلي همه مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشي خصوصي و دولتي و نيز تعطيلي بازار مي‌شود. بر اساس اين گزارش، رهبران سياسي، اعضاي پارلمان فلسطين و رهبران گروه‌هاي مختلف مقاومت فلسطين به اين اعتصاب كه با هدف حمايت از اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني برگزار مي‌شود، خواهند پيوست.
 
اين اعتصاب همزمان با ورود دونالد ترامپ به فلسطين اشغالي براي ديدار با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و مقامات رژيم صهيونيستي آغاز شده است. بيش از 1800 اسير فلسطيني از 36 روز پيش دست به اعتصاب غذاي سراسري در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي زده‌اند. مهم‌ترين خواسته‌هاي اسرا عبارتند از: پايان دادن به سياست بازداشت موقت، حبس در سلول انفرادي، منع ملاقات اسرا با خانواده‌هايشان و عدم ارائه خدمات مناسب پزشكي به اسرا. تاكنون سازمان زندان‌هاي رژيم‌صهيونيستي حاضر به مذاكره با رهبران اسرا نشده است. به گزارش شبكه اسكاي نيوز، كميته اطلاع‌رساني اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام كرد، تعداد زيادي از اين اسرا در پي وخامت شرايط جسماني‌شان به بيمارستان‌هاي غيرنظامي منتقل شدند. اين كميته افزود: مديريت زندان‌هاي رژيم صهيونيستي سياست منزوي‌سازي اسرا از دنياي بيرون را در پيش گرفته و در برابر خانواده‌هاي آنها و نهادهاي حقوقي براي اطلاع از شرايط جسمي اسرا و نام كساني كه به بيمارستان منتقل شده‌اند، مانع تراشي مي‌كند. در ادامه اين بيانيه آمده است، مديريت زندان‌ها به تازگي و پس از وخامت شرايط بهداشتي اسراي اعتصاب غذا كرده و سياست بي‌توجهي پزشكي و درماني همه اين اسرا را به زندان‌هاي نزديك به بيمارستان‌ها منتقل كرده و ماشين‌هاي آمبولانس در مقابل در زندان‌ها مستقر شدند و دهها اسير كه شرايط جسماني‌شان وخيم اعلام شده بود به بيمارستان منتقل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار