کد خبر: 853023
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
خداحافظي انريكه با نيوكمپ و آقاي گلي مسي
فيناليست‌هاي ليگ قهرمانان اروپا يك‌شنبه شب جام‌هاي قهرماني لاليگا و كالچو را بالاي سر بردند تا با روحيه‌اي بالا براي بازي ششم خرداد در كارديف ولز آماده شوند.
نویسنده: فريدون حسن
 
رئال‌مادريد و يوونتوس يك‌شنبه شب قهرمان اسپانيا و ايتاليا شدند؛ دو قهرماني با شرايط متفاوت، هرچه يوونتوس با قاطعيت جام را بالا برد تا ظرف يك هفته دومين قهرماني را جشن بگيرد، رئال كه سايه سنگين بارسا را پشت سر خود حس مي‌كرد با پيروزي شيرين مقابل مالاگا اختلاف 3 امتيازي خود را با رقيب حفظ كرد و جام را بالاي سر برد، حالا يووه با آلگري در انديشه كسب جام سوم و تكميل پازل موفقيت اين فصل است و رئال با زيدان مي‌خواهد در ليگ قهرمانان دبل كند، بايد منتظر ماند و ديد كه كدام‌يك موفق خواهند بود.
  
سي و سومين قهرماني بانوي پير
يوونتوس با پيروزي 3 بر صفر مقابل مهمان خود كروتونه علاوه بر اينكه براي ششمين سال متوالي قهرمان ايتاليا شد، آمار قهرماني‌هاي خود را به عدد 33 رساند تا در فوتبال باشگاهي ايتاليا دست نيافتني‌تر شود. شاگردان آلگري چهارشنبه هفته گذشته نيز با غلبه بر لاتزيو قهرمان جام حذفي ايتاليا شدند تا با قهرماني در كالچو به فاصله چند روز دو جام را بالاي سر ببرند. آلگري، سرمربي يووه پس از كسب اين عنوان گفت: «شش بازيكن يووه با شش قهرماني متوالي به افسانه‌ها پيوستند. يوونتوس به سطح بالايي رسيده و حفظ اين وضعيت اصلاً آسان نيست، اين پيروزي حاصل تلاش فراوان بازيكنان است.» وي در خصوص ادامه همكاري با يووه هم گفت: «اين مسئله بستگي به توافق دو طرف دارد، من از شغلم راضي هستم، اما هنوز مذاكره‌اي انجام نداده‌ايم.»
  
قهرماني پس از 5 سال
رئال‌مادريد در لاليگا يك قهرماني دراماتيك داشت، كهكشاني‌ها يك‌شنبه شب به پنج سال انتظار فتح ليگ اسپانيا پايان دادند و با برتري 2 بر صفر مقابل ميزبان خود مالاگا كاري كردند كه پيروزي 4 بر 2 بارسلون مقابل ايبار بي‌ثمر ماند. شاگردان زيدان با كسب اين پيروزي پس از پنج سال جام قهرماني را به خانه بردند و حالا خود را آماده ديدار حساس پاياني رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا مقابل يووه مي‌كنند. زين‌الدين زيدان، سرمربي رئال پس از كسب عنوان قهرماني گفت: «بسيار، بسيار خوشحالم. قهرماني در پايان يك فصل دشوار شيريني خاصي دارد. اين بهترين و سخت‌ترين قهرماني ممكن بود، دوري چند ساله از جام داخلي زيبنده پرافتخارترين باشگاه اروپا نبود.»
  
بدرقه انريكه با پيروزي
اما بارسلون نزديك‌ترين و اصلي‌ترين رقيب و تعقيب‌كننده بارسا در ديداري كه براي آخرين بار لوئيز انريكه را روي نيمكت خود مي‌ديد 4 بر 2 ايبار را برد، آن هم در حالي كه ابتدا 2 بر صفر از مهمان خود عقب افتاد، اما با درخشش مسي و سوارز در نهايت پيروز شد، هرچند نتوانست عنوان قهرماني خود را تكرار كند،‌ اما با پيروزي، انريكه را از نيوكمپ بدرقه كرد. انريكه پس از پايان اين بازي گفت: «دليلي براي افسوس وجود ندارد و كسي نمي‌تواند ما را سرزنش كند، تا روز پاياني تلاش كرديم. من به رئال تبريك مي‌گويم و از هواداران‌مان كه يك فصل تمام از ما پشتيباني كردند، تشكر مي‌كنم.»
  
آقاي گلي مسي
به‌رغم اينكه بارسا نتوانست از عنوان قهرماني فصل قبل خود دفاع كند، اما ليونل مسي، فوق‌ستاره آرژانتيني اين تيم با دو گلي كه مقابل ايبار به ثمر رساند نه تنها در اسپانيا آقاي گل شد، بلكه در تمام ليگ‌هاي اروپايي فصلي كه تمام شد، توانست برترين گلزن باشد و كفش طلاي فوتبال اروپا را نيز به خود اختصاص دهد. پس از مسي، هم‌تيمي‌اش سوارز با 28 گل و رونالدو با 25 گل بهترين گلزنان لاليگا شدند.­
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار