کد خبر: 853007
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
نقوي حسيني گفت:‌ انتخابات و رقابت‌هاي انتخاباتي به پايان رسيد و انتظار اين است كه دولت‌مردان و همه قواي سه گانه و همچنين همه جريان‌هاي سياسي دست به دست هم دهند و براي رفع مشكلات گام بردارند...
فصل اتهام‌زني‌ها تمام شدجوان‌آنلاين: حسن روحاني در اولين سخنراني خود بعد از پيروزي در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اين برد انتخاباتي را «پيروزي صلح و آشتي بر تنش و خشونت» عنوان كرد و به نوعي 16 ميليون منتقد خود را خشونت طلب قلمداد كرد. سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس معتقد است اكنون كه انتخابات به پايان رسيد، فصل اتهام‌زني‌ها هم تمام شده و فصل كار و خدمت را بايد آغاز كرد.
 
سيد حسين نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: خلق حماسه ملت ايران پاي صندوق‌هاي راي فراموش نشدني است و همان‌طور كه قبل از انتخابات مقام معظم رهبري فرمودند قطعا پيروز ميدان اين انتخابات و رقابت، ملت ايران بودند كه با حضور بيش از 71 درصد پاي صندوق‌هاي راي مانور ملي ملت ايران را به رخ جهانيان كشيدند و قدرت ملي خودشان را به رخ قدرت‌هاي سلطه‌گر كشاندند و نشان دادند يكي از زنده‌ترين، فعال‌ترين و پوياترين مردم‌سالاري‌هاي روز دنيا متعلق به ملت ايران است.
 
 
حسيني در خصوص سخنراني حسن روحاني بعد از پيروزي در انتخابات مبني بر «پيروزي صلح و آشتي بر تنش و خشونت» اظهار داشت: انتخابات و رقابت‌هاي انتخاباتي به پايان رسيد و انتظار اين است كه دولت‌مردان و همه قواي سه گانه و همچنين همه جريان‌هاي سياسي دست به دست هم دهند و براي رفع مشكلات گام بردارند انتخابات تمام شده اما مشكلات همچنان سر جاي خود است. امروز بحران ركود همه كمر توليد كشور را شكسته و واردات بي‌رويه اجناس خارجي از كانال‌هاي قانوني و رسمي كشور كه بخشي از آن هم متعلق به دولت‌مردان و خانواده‌هاي آنها است كمر توليد و توليد كنندگان را شكسته است.
 
وي با بيان اينكه امروز بحران بيكاري يك بحران جدي است و مردم به سختي با اين بحران دست و پنجه نرم مي‌كنند، تصريح كرد: امروز بحران فقر و زندگي تحت فشار و سخت اقتصادي مردم سر جاي خود قرار دارد. امروز خام‌فروشي منابع ملت و منابع زيرزميني ما را به غارت مي‌برد. امروز مناقشات منطقه‌اي و بين‌المللي كار را به جايي رسانده كه جيبوتي بند انگشتي هم عليه ما بيانيه صادر مي‌كند، امروز صحبت‌هاي موگريني و تيلرسون گوياي واقعيت‌هايي است كه بايد چشم‌هاي دولتمردان را باز كند و اين حرف‌ها را خوب بشنوند و خودشان را آماده پاسخ دندان شكن كنند.
 
 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس ادامه داد: به هر حال شرايط موجود است و بايد همه دست به دست هم دهند. امروز وقت انتقام‌گيري و اتهام نيست، به اندازه كافي در انتخابات بي‌اخلاقي شد. در مناظرات انتخاباتي و در سخنراني‌هاي انتخاباتي به دروغ طرف مقابل را متهم به ديوار كشي كردند، اين دروغ‌ها گفته شد و در نهايت انتخابات به پايان رسيد. اما حالا ديگر بايد به اين اهانت‌هاي بي‌روا خاتمه داده شود. هيچ‌كس طرفدار خشونت نيست، هيچ‌كس مخالف آزادي‌هاي مشروع مردم نيست، اين آزادي‌ها را دولت خاصي نداده است. اين آزادي‌ها به تعبير حضرت آقا، انقلاب اسلامي به ملت ايران داده است، فصل اتهام‌زني تمام شده است، فصل كار و خدمت به مردم آغاز شده است. ان‌شاء‌الله از اين فضاي تهمت‌زني دست بردارند.
 
نقوي حسيني با اشاره به اينكه در مناظرات انتخاباتي رقيبان موضوعاتي را در خصوص اموال يكديگر مطرح كردند كه اكنون براي روشن شدن افكار عمومي بايد شفاف‌سازي شود، گفت: در كشور ما دستگاه‌هاي نظارتي مقصر هستند؛ اول هم ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي كه بنده نماينده آن هستم از همه بيشتر تقصير دارد. به هر حال اين برداشت‌ها و داد و ستدها در اين مملكت انجام شده، حقوق‌هاي نجومي ار بيت‌المال برداشت شده است، ديوان محاسبات كجاي كار قرار دارد؟ چه نظارتي دارد؟ چگونه چشم مردم است و اين چه چشمي است كه اين تخلفات را نمي‌بيند؟ از صندوق ذخيره فرهنگيان وام‌هاي 4 درصدي هزار ميلياردي داده شده است، اين ديوان محاسبات كجاست؟ چگونه با پول بيت‌المال بازي مي‌شود؟ سازمان بازرسي كل كشور كجاست؟ چطور نظارت نمي‌شود؟
 
وي افزود: سه سال قبل در مجلس تصويب شد كه تمام پيمان‌ها و قراردادهاي دولت بايد در سايتي شفاف به روئيت همه ملت برسد، اكنون چرا اين سايت فعال نمي‌شود؟ چرا قانون اجرا نمي‌شود؟ ما انتظار داريم دستگاه‌هاي نظارتي اين ادعاها را روشن كنند ادعاهايي در دوره انتخابات صورت گرفته كه بايد شفاف شود، بايد اعلام كنند منزل آقاي رييس‌جمهور 800 متر زمين در ولنجك به قيمت روز خود خريداري شده است، معاون اول 385 متر زمين چندين برابر زير قيمت خريداري كرده است، اگر غير از اين است اعلام كنند تا افكار عمومي روشن شود. نبايد مسائل اينگونه لاينحل بماند انتظار اين است كه دستگاه‌هاي نظارتي وارد شوند و اين ادعاها را اعلام كنند از اين به بعد هم هر حركت اقتصادي دولتمردان را شفاف اعلام تا همه ملت بدانند چه قراردادي و چگونه بسته شده است؟ شركت طرف مقابل كيست؟
 
نقوي حسيني معتقد است، اگر شفاف‌سازي شود اين بحران‌هاي اقتصادي مبهم نمي‌ماند و اعتماد مردم از دست نمي‌رود. با شفاف‌سازي اگر كسي مرتكب خلافي شد همه متوجه مي‌شوند و اين باعث مي‌شود كه ديگران خلاف نكنند. شفافيت و رفتار دستگاه‌هاي نظارتي مهم است.
 
وي با بيان اينكه اولين مطالبه امريكايي‌ها از روحاني، پايان دادن برنامه موشكي ايران و حمايت از حزب‌الله بوده است، گفت: وقتي آقاي رييس جمهور امنيت ملي كشور را در نظر نمي‌گيرد و براي كسب راي امنيت ملي كشور را ناديده مي‌گيرد، اكنون امريكايي‌ها زياده خواه مي‌شوند،‌اين در حالي است كه آقاي روحاني بايد در سخنان خود به اين نكات توجه مي‌كرد، وقتي اينگونه عقب‌نشيني مي‌كند و واگرايانه با مسائل برخورد كرد حال بايد مطالبات غربي‌ها را پاسخ دهد آقاي تيلرسون به عنوان وزير امور خارجه امريكا صحبت كرده، خانم موگريني موضع گرفته كه دولت بايد پاسخ آنها را دهد.
 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خاتمه تاكيد كرد: حوزه دفاعي و موشكي كشور ما قابل مذاكره، گفت‌وگو با هيچ احد و مرجعي نيست، تقويت بنيه دفاعي كشور با قدرت ادامه پيدا خواهد كرد. در اين دولت يا هر دولت ديگري فرقي نمي‌كند، توسعه موشكي براي دفاع از كشور در استراتژي دفاعي نظام جمهوري اسلامي با قدرت ادامه پيدا خواهد كرد. حوزه دفاعي مسير ديگري دارد كه مسير خود را طي خواهد كرد و اين صحبت‌هاي واقعا احمقانه و نادانانه مقامات امريكايي و اروپايي محلي از اعراب ندارد و بي اساس است. ان‌شاء‌الله ما با همه توان براي تقويت حوزه دفاعي و موشكي هر نوع تهديد را سر جاي خود مي‌نشانيم.  
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
اگر این گفتار نامزدها اتهام زنی است پس مجرم کیست البته اگر اتهام زنی جرم باشد پس همه نامزدها مجرم هستند ؟ در بلاد برخی کفار داشتن خلاف رانندگی دلیل بر رد صلاحیت کسانی است که می خواهند در مقام دولتی کار کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار