کد خبر: 852993
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: احتمال خطر (ریسک) عوارض اهدای خون باید به صفر برسد.
علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون درگردهمایی استانی مسئولان حفظ و نگهداری اهدا کنندگان افزود: امروز با برقراری روح رفتار سازمانی به مدد پویایی سازمان انتقال خون به دستاوردهای چشمگیری نائل آمده ایم وبا گذر از کمیت و هدف قراردادن کیفیت و رسیدن به اهدای خون مناسب و ذخایر خونی قابل قبول، در وضعیتی قرار داریم که باید به فکر ارتقای کیفیت خدمات و محصولات باشیم.

وی ادامه داد :ریسک صفر تا چند سال قبل یک آرزو به حساب می آمد ولی امروز برای ما یک برنامه دست یافتنی است که چندان از آن دور نیستیم.مدیر عامل سازمان انتقال خون، رسیدن به ریسک صفر اهدا و دریافت خون را فرآیند پیچیده ای دانست که بخشی از آن یعنی ریسک صفر اهدای خون برعهده مسئولان است.

وی افزود: ما باید تضمین کنیم که اهدا کننده خون پس از اهدا دچار هیچ آسیب هرچند مختصر مثل کبودی دست نشود و برای رسیدن به این هدف راه دشواری در پیش داریم اما ایران با قابلیت ها و تجربیاتی که دارد می تواند در این زمینه پیشتاز منطقه باشد و در منطقه مدیترانه شرقی ( امرو) توانایی ارائه برنامه عملیاتی در این زمینه داریم.

ایران نماینده سازمان بهداشت جهانی در منطقه امرو است و همچنین در ایران اهدای خون به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون نیز در ایران 27نفر به ازای هر یکهزارنفر است که شاخص خوبی محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار